روزهای خبرساز شهرداری های استان!

حرف آنلاین: آخرین روزهای آبان برای برخی شهرداری ها خبرساز بود. در یکی از شهرهای کوچک ساحلی که در اخبار ناگوار سابقه دارد، مدیرعامل یکی از سازمان های آن به همراه یک مسئول گرفتار قانون شدند. دستگیری دو عضوشورای شهر و یکی از کارکنان این شهرداری نیز در گذشته ای نه چندان دور خبرساز شده […]

حرف آنلاین: آخرین روزهای آبان برای برخی شهرداری ها خبرساز بود.

در یکی از شهرهای کوچک ساحلی که در اخبار ناگوار سابقه دارد، مدیرعامل یکی از سازمان های آن به همراه یک مسئول گرفتار قانون شدند. دستگیری دو عضوشورای شهر و یکی از کارکنان این شهرداری نیز در گذشته ای نه چندان دور خبرساز شده بود. البته طبق معمول در این گونه موارد، مسئول یا نهادی در خصوص دلایل و یا نتیجه این نوع برخورد های قانونی پاسخگو نیست و در کنار آن از اطلاع رسانی رسمی نیز خبری نیست.

اخبار رسیده حاکی از آن است در نزدیکی این شهر ساحلی، یکی از سازمان های تابعه شهرداری دیگری نیز با تجمع کارکنان شرکتی خود دچار دردسر شده است. بنا بر اعلام سایت هراز نو، با پا درمیانی شهردار و مسوولان شهرداری تجمع کنندگان ابتدا به نماز خانه شهرداری وسپس برای بررسی مشکلاتشان به سالن  سرای مهر هدایت شدند. یکی از تجمع کنندگان دلیل این تجمع  را کاهش حقوق کارکنان اعلام کرده است.وی با بیان اینکه تقریبا هر کارگری با اضافه کاری ماهیانه  یک میلیون و پانصد تومان حقوق دریافت می کرده است اظهار کرد: با تصمیمات جدید حقوق ما حدود پانصد هزار تومان کاهش می یابد که برای قشر کارگربسیار سخت است.

در شهر دیگری کمی نزدیک به مرکز استان، شهردارش را به زور می خواهند بازنشسته کنند. آقای شهردار که با قوت در حال کار است حاضر به بازنشستگی نیست و می خواهد تا 65 سالگی به مردم خدمت کند. خبر رسیده که روز گذشته شورای این شهر با حضور برخی مسئولین جلسه ای را تشکیل داده و این موضوع را بررسی کرده است. دوستان صمیمی شهردار! براساس حکم صندوق بازنشستگی، کار و خدمت به مردم را کافی می دانند و از شهردار کهنه کار می خواهند به استراحت بپردازد ولی آقای شهردار  پای حکم استاندار را وسط کشیده و گفته که این حکم ارزش و اعتباری بیشتر از حکم های دیگر دارد و براساس همین حکم تا پایان دوره چهارم شورا می توانم به مردم خدمت کنم.

در شهری دیگر ماجرا طور دیگری است و پای انتخابات در میان است. در این شهر که تازه فرماندارش را ازدست داده و شخص دیگری فرماندار شده، بخشنامه عدم دخالت شهرداران در مسئله انتخابات سبب شده است اختلافات نماینده و شهردار بالا بگیرد. با عزل فرماندار، مخالفان شهردار روحیه گرفته و بر طبل استیضاح محکم تر می کوبند تا شاید فرجی حاصل شود و فرماندار سابق جای شهردار فعلی را بگیرد.خلاصه اینکه انتصاب،استیضاح، عزل، برکناری و … حال و هوای این شهر را حسابی سیاسی کرده و فعلا از کار برای مردم خبری نیست.