خطرآلایندگی ریزگردها بیخ گوش مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران کاهش میزان بارش باران ، افزایش تردد خودروها و تراکم جمعیتی را سه اتفاقی دانست که می تواند این استان را در آینده نه چندان دور در زمره استان های دارای آلایندگی و ریزگردها قرار دهد. سید محمدرضا رضوی یکی از علت های کم شدن بارش باران در مازندران در سال های […]

مدیرکل هواشناسی مازندران کاهش میزان بارش باران ، افزایش تردد خودروها و تراکم جمعیتی را سه اتفاقی دانست که می تواند این استان را در آینده نه چندان دور در زمره استان های دارای آلایندگی و ریزگردها قرار دهد.

سید محمدرضا رضوی یکی از علت های کم شدن بارش باران در مازندران در سال های اخیر را ناشی از افزایش میزان آلایندگی هوا دانست و گفت که آلایندگی هوا باعث گرم شدن زیاد هوا و افزایش تبخیر و کاهش باران خواهد شد.

براساس گزارش هواشناسی ، هوای نیمه نخست سال جاری در مازندران در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته یک درجه گرمتر شد.مدیرکل هواشناسی مازندران راهکار کاهش خطر آلایندگی و ریزگردها درمازندران را کاهش حجم تردد خودروها، برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی به خصوص در بالادست و کم کردن میزان ساخت و ساز در مناطق ییلاقی مازندران به عنوان تنفس گاه این خطه شمال کشور اعلام کرد.

وی افزود : در شرایط فعلی برداشت آب در مناطق پایین دست برای فعالیت های کشاورزی زیاد است و این روند بهره وری آب فرسایش خاک را در مناطق بالادست به دنبال دارد.مدیرکل هواشناسی مازندران اظهارداشت : اگر از حالا موانع آلایندگی هوا را در این استان کاهش ندهیم، در آینده نه چندان دور مازندران نیز دچار آلایندگی هوا از نوع گرد و غبار می شود.رضوی بهره گیری از حمل و نقل عمومی را از راهکارهای پیشنهادی برای کاهش حجم تردد خودروها درجاده های مازندران دانست.