حاشیه‌های مراسم روز خبرنگار در محمودآباد| تجلیل از خبرنگاران با صندلی‌های خالی! +عکس

حرف آنلاین: آئین تجلیل از خبرنگاران شهرستان محمودآباد در سرای گردشگری سیمرغ با صندلی‌های خالی مسئولین برگزار شد.

آئین تجلیل از خبرنگاران شهرستان محمودآباد به مناسبت روز خبرنگار پس از ده روز با تأخیر به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محمودآباد و با حضور فرماندار محمودآباد، شهرداران محمودآباد و سرخ رود ، بخشدار سرخ رود، اعضای شورای اسلامی شهر محمودآباد و برخی از خبرنگاران شهرستان در سرای گردشگری سیمرغ برگزار شد.

مراسمی که با صندلی های خالی شروع شد و به همان ترتیب به پایان رسید؛ گویا برخی از اداراتی که در تجلیل این مراسم سهیم بودند؛ حضور نیافتند، البته باید گفت همان مسئولانی که در طول ۳۶۴ روز از سال پاسخگوی خبرنگاران این شهرستان نیستند یا شاید هم آنهارا نمی بینند که ترجیح دادند حتی در این یک روز هم در کنار آنها نباشند.

خبرنگاران محمودآبادی سالهاست که با بی مهری برخی از دستگاه های اجرایی و عملکرد نامطلوب روابط عمومی هایشان روبه رو هستند، اما در آئین تجلیل سال ۱۴۰۱ ، نه تنها با بی مهری روبه رو شدند، بلکه رمق و انگیزه سخنرانی را هم نداشتند؛ چرا که ۱۷ مرداد روز خبرنگار است و این قشر مظلوم حق گفت و گو و مطالبه گری در حضور مسئولین را دارند.

فرماندار شهرستان محمودآباد در سخنرانی خود به تعداد دعوت شدگان این مراسم اشاره کرد : لیست افراد دعوت شده، ۷۰ نفر بود که امروز تنها چند تن از مسئولین حضور یافتند.

از بین مسئولین ذکر شده در فوق؛ ۲۴ نفر از افراد دیگر ، خبرنگاران بودند که بعضی از آنها هم به دلیل اعتراض عدم دعوت برخی از همکاران خود و ایجاد تبعیض بین خبرنگاران حضور نیافتند.

همچنان این سوال بی پاسخ مانده که چرا بین خبرنگاران شهرستان محمودآباد تبعیض ایجاد شده و برخی از خبرنگارانی که فعالیت بیشتری در شهرستان دارند تجلیل نشدند اما از افرادی که فقط نام خبرنگار را به یدک میکشند تجلیل شده است؟!

در این مراسم خبرنگارانی حضور داشتند که حتی اسمی از آنها برده نشد و شاید هم اسم آنها را از لیست تجلیل حذف کردند. 

اما ابراهیم ناطقی لاریجانی ، پیشکسوت رسانه ای شهرستان محمودآباد به عنوان نماینده خبرنگاران دیگر در سخنرانی کوتاهی از مسئولین این شهرستان شکوه کرد : امروز مسئولین محمودآباد باید برای خبرنگاران ارزش قائل می شدند و در این مراسم حضور پیدا می کردند و ما از این مسئولین دلخوریم.

وی با بیان اینکه ما از فرماندار شهرستان انتظار ویژه ای داریم؛ افزود : بنده و دیگر اهالی رسانه ای این شهرستان با تمامی دستگاه ها همکاری میکنیم اما این همکاری یکطرفه است.

ناطقی با اشاره به اینکه، خبرنگاران جوان ما نیازمند حمایت و تشویق از سوی مدیران هستند، خاطر نشان کرد : اگر قرار است تجلیلی صورت بگیرد، حداقل مسئولین صندلی ها را پرکنند تا در این روز عملکرد مارا ببینند.

همچنین در ادامه؛ محمد محتاطی مدیر مسئول پایگاه خبری محمودآباد آنلاین، گفت : این بی مهری با ستادی که تشکیل داده شد در شأن خبرنگاران محمودآباد نبود و این آئین تکریم باشکوه برگزار نشد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران محمودآباد صدای مردم هستند و هیچوقت از این فرصت سوء استفاده نکردند؛ افزود : سوگند به قلم که هیچ وقت در قلم لغزشی نداشتیم و از فرصت قلم برای جایگاه یا فردی استفاده نکردیم؛ اما در محمودآباد برای رسیدن به ۶ عنصر خبر، باید با مسئولین بجنگیم.

محتاطی اذعان داشت : شهروندان به ما اعتماد می کنند و از ما توقع پیگیری مشکلات شان را دارند؛ بنابراین از شما مقام عالی دولت در شهرستان محمودآباد خواستار انعطاف و انتقادپذیری هستم تا دیگر مدیران زیر مجموعه هم درس بگیرند تا باخبرنگاران همکاری کنند و توقع داریم احساس تعلق به شهروند را برگردانید.

مدیران محترمی که مسئول برگزاری این آئین بودید ؛ بهترین و تنها هدیه برای خبرنگاران ، پاسخگویی به مطالبات مردم و احترام به اهالی رسانه است و اصحاب رسانه نیازمند ترحم شما نیستند، زیرا خبرنگار ارزش و حرمت دارد.

خبرنگار ماندن بسی سخت و طاقت فرساست و در قلم خبرنگاران واقعیت هست، اما در قلم و عملکرد برخی مسئولین نباید انتظار نگاشتن واقعیت هارا داشت.