ارزش اقتصادی تولید عسل در محمودآباد 31 میلیارد ریال بوده است

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از تولید 12.440 تن عسل بهاره به ارزش 31 میلیارد و یکصد میلیون ریال در زنبورستان های این شهرستان خبر داد.

به گزارش حرف آنلاین ؛ محمد هادی‌زاده اظهار کرد: از ديرباز مردم منطقه از طريق كندوهاي چوبي استوانه اي كه از تنه درختان ساخته مي شد به نگهداري و پرورش زنبورعسل اقدام می کردند و عسل تولیدی هم به صورت خود مصرفي و مازاد آن براي فروش و در نتیجه كمك به معيشت خانوار مورد استفاده قرار می گرفت. بنابراين اكثر مردم منطقه با نگاه اينكه زنبورداري حرفه ايست كه از نياكانشان به ارث رسيده به توسعه و پيشرفت آن همت گماردند.از طرفي اين موضوع سبب اشتياق سايرين شده و به تدريج افراد ديگري وارد اين صنعت شدند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد بیان کرد: سالانه 12 تن و 440 کیلوگرم عسل مرغوب با ارزش 31 میلیارد و یکصد میلیون ریال در شهرستان محمودآباد تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

هادی‌زاده افزود: از مجموع عسل تولیدی این شهرستان ۱۰ تن ظرفیت صادراتی به خارج از این شهرستان دارد.

وی با بیان اینکه عسل جزء مواد غذایی پرانرژی است که علاوه بر خواص فراوان به عنوان ماده‌ی دارویی، نیز استفاده می‌شود، درمان سرفه، کمک به رفع رفلاکس معده، مسکن زخم‌ها و سوختگی‌ها، رفع بی‌خوابی، رفع ۷ نوع عفونت، پیشگیری از ابتلا به سرطان و جلوگیری از پیری زودرس را از جمله خواص عسل عنوان کرد.