تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آب بندان ها

رئیس جهاد کشاورزی محمودآباد از تامین آب ۷۵۰۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان از آب بندان ها خبر داد.

محمد هادی زاده در گفت و گو با حرف آنلاین گفت : این شهرستان دارای ۸۸ قطعه آب‌بندان در ۴۸ روستا می باشد که ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری را تحت پوشش آبیاری قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۵ درصد آب‌بندان های شهرستان محمودآباد آبگیری شد، افزود : این شهرستان با داشتن یک هزار و ۳۵۰ هکتار آب بندان برای ذخیره آبی کشاورزان و کاهش تنش های ناشی از خشکسالی احتمالی، جلوه‌ای خاص به روستاهای این منطقه بخشیده است.

رئیس جهاد کشاورزی محمودآباد ادامه داد : آب رودخانه ها و هرزآب ناشی از بارندگی در فصل های غيركاشت از طريق كانال ها و پمپاژ به آب بندان ها هدايت شده و در فصل بهار و تابستان برای آبياری مورد استفاده قرار می گیرد.

هادی‌زاده با اذعان به اینکه آب بندان های اراضی کشاورزی این شهرستان با توجه به بارش های خوب پاییزی و هدایت آب های روان به سمت آب بندان ها، تاکنون آبگیری مطلوبی داشته است، خاطرنشان کرد : کشاورزان ضمن استفاده بهینه از آب، نسبت به شخم و شیار شالیزارهای خود هرچه سریعتر اقدام کنند.

رشد ۱۲ درصدی کشت مکانیزه برنج در محمودآباد

محمد هادی زاده یادآور شد : پیش بینی می شود ۱۴ هزار هکتار شالیزار این شهرستان به صورت مکانیزه کشت شود که در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۲ درصدی خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه با فرا رسیدن فصل بهار و گرم شدن آب و هوا، کشاورزان سر از پا نمی‌شناسند و برای حضور در شالیزارها شبانه روز فعالیت بی وقفه می‌کنند تا یک محصول استراتژیک را بر سفره مردم سراسر کشور قرار دهند، تصریح کرد : توسعه مکانیزاسیون یکی از اولیت‌های مهم استان و برنج‌کاری با استفاده از فناوری های مکانیزه مورد استقبال کشاورزان است.

این مسئول با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۷ هزار و ۵۴۵ هکتار اراضی شالیزاری است، گفت: در محمودآباد تعداد ۳ واحد بانک نشاء برنج و در بخش مکانیزاسیون کشاورزی نیز ۷۵۲ دستگاه نشاکار ۴ ردیفه و ۶ ردیفه درحال فعالیت می باشند.