عادل عالیشان:

تولید آثار هنری فاخر با دستمایه های ورزشی نیاز جامعه است

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران با تاکید بر نیاز جامعه به تولید آثار هنری فاخر با دستمایه های ورزشی ، اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری از مسائلی هستند که می تواند در رشد و توسعه این بخش از جامعه بسیار موثر باشد.

به گزارش حرف آنلاین عادل عالیشان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران در دیدار با مهدی معصومی گرجی رئیس حوزه هنری مازندران به ارزش و اعتبار فرهنگ پهلوانی در بین مردم مازندران اشاره کرد و گفت : تولید آثار هنری فاخر با دستمایه های ورزشی از نیازهای فرهنگی امروز استان و کشور است.

وی با تاکید بر اهمیت مباحث فرهنگی هنری در ورزش اظهار کرد : ورزش به روایت هنر و حضور جامعه جوان استان در فعالیت‌های فرهنگی و هنری از مسائلی هستند که می تواند در رشد و توسعه این بخش از جامعه بسیار موثر باشد.

عالیشان با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان آماده انعقاد تفاهم‌نامه ای با حوزه هنری جهت تولید محتوا و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در حوزه ورزش می باشد،خاطرنشان کرد : با توجه به مخاطبان جوان این مرکز، وجوه اشتراک زیادی مابین دو اداره در مقوله فرهنگ سازی برای این نسل وجود دارد و این مهم می تواند زمینه فعالیت های بیشتر دوجانبه را افزایش دهد.

همچنین ﻣﻬﺪى ﻣﻌﺼﻮﻣﻰ ﮔﺮﺟﻰ ادامه داد : ارتباط میان حوزه هنری و اداره کل ورزش و جوانان از چند منظر قابل توجه بوده و می تواند سر منشأ خیر و آثار ارزنده باشد.

رییس حوزه هنری مازندران تصریح کرد : فرهنگ پهلوانی در بین مردم مازندران از اعتبار بالایی برخوردار است و این باعث شده تا ضمن تاثیر ورزش در زندگی روزمره، تولید آثار هنری فاخر با دستمایه های ورزشی نیز فرصتی برای بازنمایی این سنت پسندیده باشد.

وی با اشاره به مقوله ی زیست بوم به عنوان محور سند تحول حوزه هنری مازندران که از سال گذشته تنظیم و اجرایی شده ، ذکر کرد : این مرکز با بررسی دقیق مولفه های فرهنگی اجتماعی مازندران، همچنین ظرفیت ها و مزیت های این استان در زمینه های مختلف؛ فرهنگ پهلوانی و حماسه را در سبک زندگی مردم مازندران به عنوان یک اصل مهم دریافت.

معصومی گرجی تاکید کرد : با این توصیف، ورزش به ویژه رشته هایی مانند کشتی، تجلی بارز این مهم_ روحیه پهلوانی و حماسه سازی_ هستند و فرصتی برای تولید آثار هنری در رشته های مختلف ( فیلم، نمایش، ادبیات، موسیقی، تجسمی و…) می باشند.

رییس حوزه هنری مازندران با اشاره به تجربه ساخت کلیپ مستند «مازرونی پهلوون» با محوریت کشتی و پیروزی حسن یزدانی در المپیک (به عنوان تولید سال گذشته حوزه هنری مازندران) و استقبال مخاطبان و حضور موفق در چند جشنواره یادآور شد : به رغم نیاز فراوان به فرهنگ سازی، تولیدات هنری عرصه ورزش و جوانان هنوز به حد قابل قبول نرسیده و بسیار کم می‌باشد و همکاری اداره کل ورزش و جوانان می تواند گام موثری در این زمینه باشد.

معصومی در پایان از اجرای برنامه‌های مشترک حوزه هنری استان و اداره کل ورزش و جوانان مازندران طی روزهای آینده خبر داد.