بسته خبری پلیس مازندران|از اعزام مشمولان پایه خدمتی تا برگرداندن وجوه سرقتی قربانیان جرائم سایبری

حرف آنلاین: معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران از اعزام همزمان مشمولان پایه خدمتی خرداد ماه 1401 در روز یک شنبه یکم خرداد ماه 1401 از شهرستان های معین خبر داد. 

سرهنگ محمدرضا کریم پور در تشریح این خبر، گفت: باتوجه به عدم ريشه کن شدن بيماري کرونا در سطح کشور ولزوم اتخاذ تدابير متناسب بااين وضعيت و برابر ابلاغيه سازمان وظيفه عمومي ناجا، اعزام به خدمت مشمولان، اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی خرداد ماه 1401 راس ساعت 7 صبح روز یک شنبه، یکم خردادماه در دو نقطه از استان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس مشمولان ساکن شهرستان هاي گلوگاه، بهشهر، نکا، مياندورود، ساري، جويبار، سيمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فريدونکنار و بابلسر از محل تعین شده در پارک شهيدزارع شهرستان ساري واقع درکيلومتر2 جاده نکا به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد.

سرهنگ کریم پور در ادامه، اظهار داشت: مشمولان ساکن شهرستان هاي محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر برای اعزام به مراکز آموزشی می بایستی به مجتمع نفريحي سيترا (پلاژحسيني) شهرستان نوشهر مراجعه کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: کليه مشمولاني که مرکز آموزش آنها داخل استان ( شهيد اديبي مرزن آباد ، شهيد قاسميان شیرگاه و کفايت آموزش سپاه استان) و همچنين شهيد کچوئي کرج و قرارگاه خاتم الانبياء يزد ثبت شده است مي بايست بصورت انفرادي به مراکز آموزش اعزام شوند و نياز به حضور در محل اعزام استان نمي باشد.

وی تاکید کرد: باتوجه به شرايط ويژه کرونائي و عدم اعطاي مرخصي در دوره رزم مقدماتي همراه آوردن کارت تزريق واکسن کرونا ، برگ اعزام به خدمت, برگ اعلام محل مراجعه مشمول و مدارک مربوط به شرايط خاص شامل مدارک تاهل، فوت والدين، جانبازي پدر، خانواده درجه1 شهدا ، فرزندنظامي شاغل و وابسته در روز اعزام ضروري است.

کریم پور خاطرنشان کرد: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، ضمن رعایت بهداشت فردی از قبيل: کوتاه کردن موي سر، گرفتن ناخن و … وسایل شخصی و بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده و همچنین کارت واکسیناسیون کرونا را بهمراه داشته باشند.

سرهنگ کریم پور در ادامه به مشمولان گرامی توصیه کرد: با توجه به محدودیت های اعزام سربازان به مرخصی در طول دوره آموزش به همراه داشتند کلیه مدارک اعزام و مدارک مربوط به متاهلی، پدر نظامی، فوت والدین و یا جانبازی مورد تاکید است.

سرهنگ کریم پور در خاتمه با اشاره به لزوم پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بر عدم حضور خانواده های گرامی در محل اعزام تاکید کرد و یاد آور شد: باستنادماده 58 قانون خدمت وظيفه عمومي مشمولان خدمت وظيفه عمومي که براي رسيدگي و یا اعزام برای طي دوره ضرورت احضار مي شوند چنانچه در مهلت ياموعد مقرر خودرا معرفي نکنند غايب شناخته شده و پس از دسنگيري درصورتي که طبق مقررات اين قانون قادر به خدمت و بلامانع تشخيص داده شوند به خدمت اعزام و با آنان به ترتيب زير رفتار مي شود:

1- چنانچه مدت غيبت اوليه در زمان صلح کمتر از سه ماه ودر زمان جنگ کمتر از 15 روز باشد با سه ماه اضافه خدمت و بيش از سه ماه در زمان صلح و بيش از 15 روز در زمان جنگ با 6ماه اضافه خدمت برای آنان اعمال می شود.

2- برای مشمولاني که مدت غيبت اوليه آنان در زمان صلح از يکسال ودرزمان جنگ ازدوماه تجاوز کند علاوه بر اعمال اضافه خدمت مذکور، فراري محسوب شده و به مراجع صالح قضايي معرفي خواهند شد.

توقیف خودروی حامل مواد مخدر در بابل 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران از کشف 31 کیلو و 300 گرم حشیش و دستگیری 2 قاچاقچی مواد مخدر در محور ورودی شهرستان بابل خبر داد.

سرهنگ “علیرضا ثقفی “در تشریح این خبر، گفت: ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات اطلاعاتی از حمل و جابجایی مواد مخدر توسط 2 عامل افیونی از طریق یکی از محورهای ورودی استان با خبر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران، افزود: پس از هماهنگی های قضائی متهمان حین تردد در محور آمل به بابل شناسایی و با همکاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر بابل در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

سرهنگ ثقفی از کشف 31 کیلو و 600 گرم حشیش در بازرسی از خودروی متهمان خبر داد و اظهار داشت: این سوداگران مرگ پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

آزاد سازی 5 هزار متر اراضی جنگلی در تنکابن 

فرمانده انتظامی استان مازندران از آزادسازی 5 هزار متر مربع از اراضی جنگلی شهرستان تنکابن به ارزش 200 میلیارد ریال خبر داد.

سردار “مرتضی میرزایی” با اعلام این خبر، بیان داشت: در پی تصرف غیر قانونی اراضی جنگلی از سوی افرادی سودجو در شهرستان تنکابن، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی از شناسایی زمین های جنگلی که زمین خواران در حال ساخت و ساز غیرقانونی در آن بوده اند خبر داد و افزود: پس از هماهنگی قضائی و با همکاری نماینده اداره منابع طبیعی تنکابن، در یک اقدام عملیاتی ساخت و سازها و دیوار کشی های این زمین ها تخریب شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران از رهاسازی 5 هزار متر از اراضی جنگلی در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: کارشناسان ارزش زمین های رهاسازی شده طی این عملیات را بالغ بر 200 میلیارد ریال عنوان کردند.

سردار میرزایی با اشاره به اینکه هرگونه تغییر کاربری باید بر اساس هماهنگی با ادارات ذیربط صورت گیرد، اظهار داشت: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و 3 نفر از فرصت طلبان نیز دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

*دستگیری سارق سیم و کابل برق / کشف 3 دستگاه خودرو سرقتی در کلاردشت 

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از دستگیری سارق حرفه ای و اعتراف به 19 فقره سرقت سیم کابل برق و کشف 3 دستگاه خودرو سرقتی خبر داد.

سرهنگ “مصطفی اکبرنژاد” با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت های متعدد سیم کابل برق و تخریب خطوط انتقال برق در شهرستان به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارقین در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وي در ادامه با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند سارقان را در شهرستان همجوار شناسایی و در مخفیگاه آنها تعداد 3 دستگاه خودروي سرقتي ، یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی ، مقدار 4 تن و 500 کیلو چوب جنگلي قاچاق و مقادیر زیادی اموال مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی کلاردشت با اشاره به دستگيری سارقان، تصریح کرد: متهمان در بازجویی های فنی بعمل آمده توسط ماموران پلیس آگاهی به 19 فقره سرقت سیم کابل برق در سطح شهرستان معترف شدند.

بازگرداندن300 میلیاردی وجوه سرقتی قربانیان جرائم سایبری در مازندران

رئیس پلیس فتا استان مازندران از بازگرداندن بیش از 300 میلیارد ریال از وجه به سرقت رفته قربانیان جرائم سایبری شهروندان، خبر داد و گفت: در 10 ماه گذشته، 45 باند کلاهبرداری سایبری در مازندران منهدم شد.

سرهنگ “سامع خورشاد” در تشریح این خبر، اعلام کرد: با اقدامات اطلاعاتی و فنی مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته پلیس فتا مازندران طی چند ماه اخیر45 باند کلاهبرداری در حوزه‌های متخلف شناسایی و منهدم شده است.

وی افزود: در 10 ماه اخیر با کشف جرایم برداشت غیرمجاز اینترنتی که وجوه قابل توجه به یغما رفته بود، با مسدود شدن حساب مجرمان این حوزه، بیش از 300 میلیارد ریال از وجوه حاصل از برداشت غیرمجاز مجرمان توسط مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته به مالباختگان برگشت داده شد.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: این میزان مبلغ که با دستور مرجع قضائی بلافاصله پس از مسدود شدن حساب مجرمان در اختیار مالباختگان قرار گرفت غیر از پرونده‌هایی است که باید سیر قضائی آن طی شود.

وی با اشاره به برخی از روش های کلاهبرداری ها و وجوه به سرقت رفته اینترنتی توسط مجرمان، گفت: ارتقاء آگاهی و دانش عمومی در زمینه روش های پیشگیری از جرم بخصوص جرایم سایبری همواره موثر است و این پلیس با بهره مندی از کارشناسان خبره وآموزش دیده و همکاری مستمر با رسانه های جمعی استان آموزش ها و هشدارهای لازم را به شهروندان ارایه می کند .

قاچاقچیان مواد مخدر در قائم شهر به دام افتادند 

فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر از کشف 4 کيلو گرم مواد مخدر و دستگیری 5 سوداگر مرگ در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ”مهدی خادمی”گفت: در پی کسب خبر مبنی بر توزیع مواد مخدر توسط افرادی اهل و ساکن استان های جنوب شرقی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت .

وی افزود: ماموران این پلیس پس از بررسی صحت و سقم خبر و شناسایی افراد مورد نظر در حوزه استحفاظی خود و با بکارگیری اقدامات پلیسی با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات ظربتی متهمان را در محل قرار تحویل مواد، دستگیر کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر در ادامه افزود: پس از بازدید از خودروی آنان مقدار 4 کیلو گرم تریاک به همراه یک دستگاه کارتخوان کشف و ضبط گردید.
سرهنگ خادمی در خاتمه با تاکيد بر تعامل و همکاري متقابل مردم با پليس در مقابله با این بلای خانمانسوز از شهروندان خواست: با اطلاع رساني به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات صحيح به مرکز فوريت هاي پليسي 110، پليس را در ارائه خدمات انتظامي به شهروندان ياري کنند.

دستگيري سارقان 2 خودروی نیسان در نوشهر

فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از شناسایی و دستگيري سارقان خودرو و کشف 2دستگاه خودروی نیسان سرقتی، خبر داد.

سرهنگ” اکبر درویشی” در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع سرقت خودرو  طي چند روز گذشته، تيم ويژه اي از كاركنان پليس آگاهی شهرستان بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان  پس از بررسي مكان سرقت هاي صورت گرفته، سارقین را شناسايي و دستگير كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر ادامه داد: متهمان در بازجوئي هاي به عمل آمده با مشاهده ادله و مستندات پليسي لب به اعتراف گشوده و به سرقت 2 فقره خودرو اعتراف و خودرو های سرقتی نیز کشف شد.
سرهنگ درویشی با اشاره به اينكه متهمان دستگير شده داراي سابقه سرقت مي باشند، خاطر نشان كرد: این سارقان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائی معرفي شدند.

پايان جولان مخلان نظم و امنیت عمومی در بهشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری 5 نفر مخلان نظم و امنیت عمومی که با ایجاد درگیری موجب رعب و وحشت در بین شهروندان در آن شهرستان شده بودند، خبر داد.

سرهنگ “حسن عنایتی گنجی” با اعلام اينكه مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی و افزایش احساس امنیت برای شهروندان همواره در دستور كار پليس قرار دارد، اظهار داشت: به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم هیچ فردی این آرامش و امنیت را به خطر بیاندازد.

وي در ادامه گفت: در پی اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر یک مورد درگیری و ایجاد رعب و وحشت توسط تعدادی از اراذل و اوباش، بررسي موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.

فرمانده انتظامي بهشهر با بيان اينكه ماموران پلیس امنيت عمومي بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: پليس پس از مشاهده درگيري با اقدامات صورت گرفته، 5  نفر اراذل و اوباش اين نزاع را دستگیر كرد.

وی با تصريح بر اينكه تعدادی از افراد دستگير شده اراذل و اوباش نوظهور هستند و علت درگيري آنها اختلافات شخصي بوده، اذعان داشت: متهمان با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي و روانه زندان شدند.

دستگیری سارق زورگیر در ساری 

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سارق زورگیر با 5 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ”عبدالله حسن زاده” با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر حضور ارازل و اوباش در یکی از پارک های ساری و ایجاد مزاحمت و زورگیری از شهروندان تحقیق و بررسی در این خصوص در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران کلانتری 13 کمربندی این فرماندهی بلافاصله در محل حاظر شده و موفق به دستگیری سارق زورگیر در حالی که با سلاح سرد قصد سرقت از شهروندان را داشت  شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری با بیان اینکه متهم از سارقان سابقه دار نیز می باشد، گفت: متهم در تحقیقات انجام شده به 5 فقره سرقت و زورگیری از شهروندان اعتراف و یک قبضه سلاح سرد از نامبرده کشف شد.

کشف 10 فقره سرقت در پرونده سارق پمپ‌آب‌هاي بخش سرخرود 

فرمانده انتظامی محمودآباد گفت: سارق پمپ‌آب‌هاي بخش سرخرود اين شهرستان با 10 فقره سرقت دستگیر شد.

سرهنگ “محمود حسین زاده” با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت پمپ‌آب در سرخرود شهرستان محمودآباد ، دستگيري سارق يا سارقان در دستور كار پليس قرار گرفت.

وی افزود: با تحقيقات انجام شده و بررسي فعاليت‌ متهمان سابقه‌دار، کارگاهان پلیس آگاهی به سرنخ‌هايي از سارق اين پرونده‌ها دست يافتند.

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد با اشاره به اينكه متهم حین سرقت پمپ‌آب دستگير شد تصريح كرد: اين سارق در تحقيقات پليس به 10 فقره سرقت پمپ‌آب در روستاهای بخش سرخرود اعتراف كرد که کلیه اموال سرقتی در مخفیگاه وی کشف و با هماهنگی دستگاه قضائی تحویل مال باختگان شد.

سرهنگ حسین زاده در پايان با بيان اينكه سارق 30 ساله با تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

کشف 12 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي نکا 

فرمانده انتظامی نکا از کشف 12فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “قاسم عزیزی” درباره جزئیات این خبر، گفت: به منظور پاسخگويي به مطالبات مردمي و برقراري نظم و امنيت عمومی، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در اين شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در اجراي این طرح، ماموران ضمن انجام گشت هاي هدفمند موفق به دستگيري 7 سارق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به 12فقره سرقت اماکن خصوصی، قطعات خودرو، منزل، باغ مرکبات، ادوات کشاورزی و … در این شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ عزیزی اظهار داشت: کشف یک تن چوب قاچاق، دستگیری20 نفر معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر ، توقیف 6 دستگاه موتورسیکلت از دیگر اقدامات این فرماندهی در اجرای طرح بوده است.

فرمانده انتظامي شهرستان نکا در پايان از همکاري مردم با پلیس تشکر کرد و گفت: چنين طرح هاي امنيتي ادامه خواهد داشت و شهروندان مي توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک در زمينه های توزيع انواع موادمخدر، سرقت، کالاي قاچاق، احتکار اقلام اساسی مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي110 اعلام كنند.