امضاء تفاهم نامه حفاظت فنی و بهداشت حرفه‌ای در کارگاه‌های ساختمانی زیر ۲۵ نفر در مازندران

استاندار مازندران از ۳ ماموریت مهم تفاهم نامه حفاظت فنی و بهداشت حرفه‌ای در کارگاه‌های ساختمانی زیر ۲۵ نفر با دستگاه های مازندران خبرداد و اظهار کرد : مازندران نیازمند یک توجه ویژه در امر مهندسی است.

سید محمود حسینی پور در گفت و گو با حرف آنلاین با بیان اینکه این پروژه ۳ ماموریت مهم طراحی، کنترل و نظارت دارد، گفت : این پروژه در همه ساخت و سازهایی که در استان مازندران است برابر قانون در نظام مهندسی کار می شود.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران شرایط ویژه ای از لحاظ اقلیمی ، جغرافیایی ، اقتصادی ،فرهنگی و اجتماعی دارد ، افزود : استان ما نیازمند یک توجه ویژه در امر مهندسی است.

حسینی پور خاطرنشان کرد: توقع داریم با توجه به جلساتی که صورت گرفت ، دفاتر نظام مهندسی استان فراتر از بحث های پروژه محوری و راهبردی به ما کمک کنند.

وی تصریح کرد : کارگروهی متناسب با نیازهای استان تشکیل می شود و برنامه ای که باید برای ۲۵ سال آینده برای مازندران پیش بینی شود توسط این عزیزان در راستای مباحث راهبردی استان صورت می گیرد.

استاندار مازندران ارتقاء نظارت ، کنترل و تحول در طراحی ها را یکی از مهمترین انتظارات عینی خود از دفاتر نظام مهندسی دانست و یادآور شد : ما تمدنی در مازندران داریم که نباید اجازه دهیم با ساخت و ساز های بی رویه و بدون پشتوانه شرایط تمدن آن تغییر کند.

او ادامه داد : هویت اصلی مازندران نباید تغییر کند، زیرا نسل های حاضر و آینده از ما توقع دارند در مهندسی تمدن خود نقش داشته باشیم.

عهد یزدی نژاد رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران با اشاره به اینکه در یک نشست تخصصی با عنوان چالش های صنعت ساختمان سعی کردیم از این فضا برای تفاهم‌نامه بسیار مهم استفاده کنیم، اظهار کرد : موضوع تلفات و کارگاه های ساختمانی باعث ایجاد نگرانی ما شده است.

وی افزود : جان انسان ها و کارگران صنعت ساختمان بسیار اهمیت دارد و با همراهی معاونت پیشگیری از جرایم دادگستری مازندران و اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ، محیط زیست و دانشگاه های علوم پزشکی ساری و بابل یک تفاهم‌نامه ای را تنظیم کردیم.

یزدی نژاد تصریح کرد: موضوع این تفاهم نامه بکارگیری مسئول ایمنی، بهداشت و محیط زیست در کارگاه های ساختمانی است.

او ادامه داد : این موضوع وفق قوانین‌ جاری کشور بوده و مصادیق قانونی در قوانین کار،تامین اجتماعی و مقررات ملی ساختمان دارد.

این مسئول یادآور شد : باید مسئله اطفاء حریق ساختمان های بلند مرتبه پیگیری شود و درحال حاضر خیلی نظامند نیست.

رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران افزود : قرار است با شیوه نامه ای که در دست داریم با شرایط مازندران یک کارگروهی تشکیل شود که این شیوه نامه را اجرایی کنیم.

او خاطرنشان کرد : ایمنی کارگاه بسیار زمان بر است زیرا باید مهندسین آموزش ببینند تا دانش آموخته آن رشته باشند یا از طرف مرکز تحقیقات وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی آموزش مربوطه را دیده باشند.