در هفته دولت؛

نخستین شناور تفریحی مسافربری مازندران آغاز به کار کرد

نخستین کشتی تفریحی گردشگری مسافری مازندران با نام مارینا در ساحل نوشهر با حضور استاندار مازندران به آب انداخته شد.

به گزارش حرف آنلاین؛ سید محمودحسینی پور استاندار مازندران ظهر امروز دوشنبه ششم شهریور ماه در مراسم آغاز به کار کشتی تفریحی گردشگری مارینا در نوشهر با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های بندر نوشهر به عنوان هاب گردشگری استان مازندران فعال شود تا منطقه آزاد نوشهر در آینده از ظرفیت‌های مناسبی برخوردار باشد، تصریح کرد: باید ظرفیت‌هایی که موجب تبادل گردشگر از ایران به کشور همسایه و از این کشورها به ایران ایجاد می‌شود، مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دریای خزر امتیاز و مزیت ویژه اقتصادی در مازندران است اما هنوز نتوانسته‌ایم از ده درصد این ظرفیت استفاده کنیم، بیان کرد: اقتصاد مازندران باید از مسیر دریا متحول شود و در این راستا، فعالیت‌های دریایی از مهم‌ترین هدف‌گذاری‌هایی است که باید در این مهم، مورد توجه باشد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه اهمیت دریای مازندران باید به اطلاع سرمایه‌گذاران رسانده شود، افزود: سالانه در حال حاضر با ظرفیت فعلی حدود 35 تا 40میلیون جمعیت وارد مازندران می‌شود، اما از این میزان هیچ بهره‌ای برده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز بسیاری از مازندرانی‌ها برای رفع نیازهای تفریحی خود در دریا به دبی و ترکیه سفر می‌کنند، گفت: باید به بهترین شکل در دریای مازندران و خزر این فعالیت دریایی راه‌اندازی شود تا برای مردم از عایدات این تجارت گردشگری در دریا شغل ایجاد و هم بتوانیم ثروت مردم از مسیر گردشگری در کشور را حفظ کنیم.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری دریایی از کشورهای همسایه عقب افتاده‌ایم ولی امیدواریم با این کار صنعت گردشگری استان به حرکت دربیاید، عنوان کرد: به آب انداختن شناور مارینا باید آغازی بر این مهم باشد که در مسیر 470کیلومتری ساحل خزر، 500 شناور دریایی به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم در آینده بتوانیم از کشتی‌های کروز برای مسافربری در دریای خزر استفاده کنیم، عنوان کرد: هم اکنون بزرگترین پروژه دریایی ایران در دریای خزر در دست مطالعه است که براساس آن ایجاد هفت جزیره با کاربری‌های مختلف در دریای خزر در نظر گرفته شده است که در آینده نزدیک کلنگ‌زنی خواهد شود.