کمبود زمین از عمده مشکلات اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مازندران

الناز پاک نیا/استاندار مازندران کمبود زمین را از عمده مشکلات فراروی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان دانست و گفت : همسو با اجرای طرح نهضت ملی مسکن، نسبت به برنامه از پیش تعیین شده در این بخش عقب هستیم که به سرعت باید جبران شود.

به گزارش حرف آنلاین ؛ سیدمحمود حسینی پور روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن مازندران در ساری، بر لزوم تهیه بانک اطلاعاتی مورد نیاز با داشبورد مدیریتی تاکید  و اظهار کرد: در صورت تحقق این مهم بسیاری از مشکلات فراروی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان شناسایی و برای رفع آن نیز راهکارهای اصولی ارایه خواهد شد.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت شهرداری ها برای ساخت واحدهای مسکونی تاکید کرد و افزود: برای اجرای کامل تعهدات در طرح نهضت ملی مسکن باید یک برنامه زمانبندی تعریف شود تا بتوانیم متناسب با آن کارها را پیش ببریم.

مقام عالی دولت در مازندران، کمبود زمین را از عمده مشکلات فراروی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان عنوان کرد و گفت: زمین هایی که برای ساخت مسکن در شهرستان ها تعیین شد و دارای مشکل هستند شخص فرمانداران باید پاسخگو باشند و برای رفع مشکل نیز باید راهکار ارایه دهند.

حسینی پور خاطرنشان کرد: با هدف دستیابی به اهداف مورد نظر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تمام دستگاه های اجرایی استان موظف به همکاری با متولیان امر هستند.

وی تصریح کرد: مردم توقع دارند تا دولتمردان نسبت به انجام تعهدات خود در طرح نهضت ملی مسکن اهتمام بیشتری داشته باشند.

این مقام مسئول بیان کرد: مشکل مربوط به تامین زمین در مازندران باید در قالب ارایه راهکار درست و اصولی رفع شود.

استاندار مازندران  بر لزوم استفاده از ظرفیت انبوه سازان تاکید کرد و گفت : باید با ارایه مشوق های لازم به انبوه سازان، علاوه بر بازسازی بافت های فرسوده، نسبت به احداث مسکن نهضت ملی در این مناطق نیز اقدام کرد.

حسینی پور از آمادگی بانک های عامل استان برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن خبرداد و ذکر کرد : بانک ها در این زمینه بدون هیچگونه مشکلی پای کار هستند.

او ادامه داد : همسو با اجرای طرح نهضت ملی مسکن، نسبت به برنامه از پیش تعیین شده در این بخش عقب هستیم که به سرعت باید جبران شود.

این مسئول میزان سهمیه در نظر گرفته شده همسو با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مازندران را ۱۵۵ هزار واحد مسکونی عنوان و بیان کرد : ساخت این تعداد واحدهای مسکونی در طی مدت چهار سال انجام خواهد شد و اجرای کامل تعهدات در این بخش نیازمند یکهزار و ۵۴۰ هکتار زمین است.