افزایش مودیان مالیاتی مازندران در سال 1401

مدیرکل امور مالیاتی مازندران از افزایش مودیان مالیاتی مازندران در سال جاری 1401 خبر داد.

محسن اسلامی ورکی مدیرکل امور مالیاتی مازندران با اشاره به افزایش ۹۰ هزار مورد مودیان مالیاتی مازندران اظهار داشت: افزایش اعتمادآفرینی و نظارت هوشمند در اعطای اظهارنامه‌ها این عدد افزایش رخ داده و ۱۰۰ درصد این مودیان جدید شناسایی شده با ارائه اظهارنامه مالیاتی خود به چرخه وصول مالیات وارد شدند.

اسلامی ورکی افزود: در هفت ماهه نخست سال 1401 حدود ۳۰ ‌هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی در استان وصول شده بود که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشت.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل در شناسایی مودیان مالیاتی بررسی الکترونیکی و هوشمند درآمد و ورود و خروج حساب واحدهای صنفی و تولیدی استان است، تصریح کرد: در اواخر اسفند سال 1400 تعداد مودیان مالیاتی استان ۱۹۴ هزار و ۱۲۵ نفر بودند که در هفت ماهه امسال با بستن راه فرار مالیاتی، آمار مودیان مالیاتی استان به بیش از ۲۸۳ هزار نفر افزایش پیدا کرد.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین شناسایی مودی مالیاتی مربوط به واحدهای صنفی است، گفت: شناسایی مودیان جدید و مقابله با فرار مالیاتی فشار اقتصادی را از صنعتگران دور می‌کند.

صنوف بیشتری مودیان مالیاتی مازندران جدید

این مسئول با اشاره به اینکه متصدیان واحدهای صنفی و اشخاص حقوقی که تاکنون در استان اقدام به پرداخت مالیات نمی‌کردند در آینده هم با قدرت شناسایی خواهند شد، یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شد تا پایان امسال، هزاران مودی جدید که تاکنون نسبت به پرداخت مالیات اقدام نمی‌کردند، جهت مقابله با فرار مالیاتی در استان شناسایی گردند که به دنبال آن با افزایش درآمدهای دولت، زمینه رونق کسب و کار و توسعه زیرساخت‌ها در مازندران گسترش خواهد یافت.

اسلامی ورکی مجموع مالیات وصول شده در هفت ماهه نخست امسال را مربوط به وصول مالیات ۱۰ هزار و ۹۰ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده اعلام کرد و گفت: در طی این مدت در مازندران، ۲۰ هزار میلیارد ریال مالیات مستقیم دریافت شد.