افتتاح 5 آزمایشگاه تحقیقاتی تخصصی پژوهشکده پاستور شمال کشور

حرف آنلاین:پنج آزمایشگاه تحقیقاتی و تخصصی انستیتو پاستور ایران پژوهشکده پاستور شمال کشور قبل از ظهر امروز با حضور مصطفی قانعی رئیس انستیتو پاستور ایران و ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران در شهرستان آمل افتتاح شده و به بهره‌برداری رسید. در این آیین آزمایشگاه سموم و آلاینده‌های غذایی با سرمایه‌گذاری بیش از 20 میلیارد ریال […]

حرف آنلاین:پنج آزمایشگاه تحقیقاتی و تخصصی انستیتو پاستور ایران پژوهشکده پاستور شمال کشور قبل از ظهر امروز با حضور مصطفی قانعی رئیس انستیتو پاستور ایران و ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران در شهرستان آمل افتتاح شده و به بهره‌برداری رسید.

در این آیین آزمایشگاه سموم و آلاینده‌های غذایی با سرمایه‌گذاری بیش از 20 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید و پس از آن افتتاح آزمایشگاه تشخیص ملکولی بیماری‌های عفونی با سرمایه‌گذاری 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از دیگر برنامه‌های قانعی در سفر به آمل بود.

سایت تولید کیت‌های تشخیص محصولات حلال و حرام و تقلبات غذایی از دیگر طرح‌های تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران پژوهشکده شمال کشور بوده که از دستاوردهای بزرگ مجموعه پاستور محسوب می‌شود.

آزمایشگاه تشخیص سل و بیوشیمی نیز از دیگر طرح‌هایی بود که امروز همزمان با هفته پژوهش در مازندران به بهره‌برداری رسید.

در مجموع برای این پنج آزمایشگاه تحقیقاتی و تخصصی انستیتو پاستور ایران پژوهشکده پاستور شمال کشور بیش از 25 میلیارد ریال هزینه شده است.

رییس انستیتو پاستور ایران در این مراسم گفت: 14 آزمایشگاه مرجع پاستور در سطح کشور در حال بررسی بیماری‌ها هستند.

139309272883

قانعی ابراز داشت: یکی از رسالت‌های انستیتو پاستور این است که نگذاریم کسی مریض شود و حتی در این حوزه نیز پیگیری از ابتلای مردم به هاری در دستور کار است.

وی ادامه داد:‌ عدم ابتلای مردم به بیماری از طریق آموزش و تولید دارو و واکسن در این مرکز تحقیقاتی کشور انجام می‌شود، به طوری که با تولید واکسن در فکر پیشگیری‌ و درمان هستیم.

این مسئول با اعلام اینکه نباید فردی که مبتلا به بیماری شد با مخاطرات جدی روبرو شود، عنوان کرد: طی روزهای گذشته نیز با حضور رئیس‌جمهور یکی از دستاوردهای جدید انستیتو پاستور و تولید واکسن رونمایی شده است.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه تشخیص زودرس بیماری‌ها از دیگر رسالت‌های این مرکز محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون می‌توان گفت که تمام طبابت در این حوزه فعالیت دارد و فعالیت ما در تولید واکسن نیز توانسته دستاوردهای مطلوبی را به نمایش درآورد.

قانعی با اشاره به علل مرگ و میر در کشورمان یادآور شد: تصادفات و کشته شدن در حوادث جاده‌ای، سکته و سرطان از عواملی هستند که بیشترین آمار مرگ و میر کشورمان را به خود اختصاص می‌دهند.

این مسئول با اعلام اینکه در کشورهایی همانند هند و آفریقا بیماری‌های متعدد اقتصاد و دیگر بخش‌ها را زمین‌گیر کرده است، یادآور شد: پالایش دائم بیماری‌های همه‌گیر در کشور از دیگر رسالت‌های ماست، همچنین پایگاه‌هایی هم به صورت دائم حیوانات وحشی را برای کاهش بیماری‌های مشترک انسان و حیوان رصد می‌کنند.

رئیس انستیتو پاستور ایران با تاکید بر اینکه با ایجاد آزمایشگاه‌های مجهز در ابتدا می‌خواهیم پزشکان و پرسنل از بیماری‌های خطرناک مصون بمانند، اذعان داشت: 14 آزمایشگاه مرجع پاستور در سطح کشور در حال بررسی بیماری‌ها هستند.

وی با بیان اینکه تشخیص، درمان و فهمیدن نوع بیماری مانع ابتلا به دیگر افراد می‌شود، گفت: از برنامه‌های کشور این بوده که اشتغال دانش‌بنیان تولید شده، زیرا در زمینه نفت قیمت‌ها رو به کاهش است و تنها راه درآمد کشورمان صادرات دانش‌بنیان است.

قانعی با تصریح اینکه محصولات دانش‌بنیان ارزشمند است، تصریح کرد: قیمت موش‌های آزمایشگاهی که می‌توان در بر روی آنها کارهای بزرگی انجام داد، بالاست و می‌توان آنها را به کشورهای دیگر صادر کرد.

وی یکی از مشکلات کشورمان را مهاجرت متخصصان به ویژه در رشته زیست‌فناوری دانست و خاطرنشان کرد: باید از نخبگان کشورمان در عرصه‌های مختلف به کارگیری شود.

این مسئول با تاکید اینکه حدود 600 هزار میلیارد تومان پول در دست مردم داریم، گفت: هنر دولت به کارگیری بخش خصوصی است.

وی با تاکید اینکه 30 شرکت دانش‌بنیان در انستیتو کشور فعالیت دارند، متذکر شد:‌ می‌خواهیم با تلاش همه مسئولان تعداد این شرکت‌ها را ارتقا دهیم.