استاندار مازندران:جمعیت انبوه در سواحل به معنای رونق گردشگری نیست

استاندار مازندران گفت: جمعیت انبوه در سواحل به معنای رونق گردشگری نیست.

استاندار مازندران گفت: جمعیت انبوه در سواحل به معنای رونق گردشگری نیست.

به گزارش حرف، یوسف نوری در کارگروه ساماندهی سواحل مازندران با اشاره به اینکه گردشگری انبوه در این استان باید به سوی گردشگری مسولانه سوق داده شود، گفت: بسیاری از تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی باید بتوانند خدمات موردنیاز در این بخش را تامین کنند و نباید سلامت و امنیت گردشگران بدون تامین رها شود زیرا افراد فاقد اهلیت در تغذیه و امنیت مردم مراعات نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه جمع کردن جمعیت انبوه در سواحل، گردشگری نیست، اظهار کرد: باید به فکر پروژه های بزرگ و دارای اهلیت در استان مازندران بود تا بتوان از فرصت افراد دارای اهلیت و فرصت در این زمینه برای خدمات بهتر استفاده کرد.

استاندار مازندران در زمینه ساماندهی مراکز اقامتی دولتی نیز اظهار کرد: همه پلاژهای دولتی فعال نیستند و بسیاری رها شده اند و به نام دولتی بودن، مکانی را در اختیار دارند، ادامه داد: این پلاژها باید در ارائه خدمات رتبه بندی شوند نه اینکه به اسم دولتی بودن رها شوند.

نوری از اداره کل گردشگری خواست با همکاری وزارت مربوطه؛ طرح استانداردسازی و درجه بندی مراکز اقامتی دولتی را تصویب و اجرایی کنند تا پلاژهای غیرفعال در اختیار مردم قرار گیرند.

وی همچنین با تاکید بر بهره گیری از هویت تاریخی سرزمینی در گردشگری مازندران اظهار کرد: باید رویکرد به حوزه گردشگری حفظ و احیای هویت باشد مساله ای که امروز در گردشگری مازندران دیده نمی شود.