سردار عبدالله ملکی خبر داد؛

اجرای ۳۵۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در مازندران

حرف آنلاین: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: به‌مناسبت هفته دفاع مقدس سال جاری در مازندران ۳هزار و ۵۰۰ ویژه برنامه تدوین شده است.

سردار عبدالله ملکی در نشست خبری به‌مناسبت هفته دفاع مقدس با اصحاب رسانه، با اشاره به ایستادگی و مقاومت مردم کشور پای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: جنگ تحمیلی از سال ۱۳۵۸ توسط صدام کلید خورد، جنگ در ۳۱ شهریور سال ۵۹ جنگ سراسری علیه ایران در حالی آغاز شد که دشمن فکر میکرد پیروز میدان است.

وی افزود: جنگ دفاع مقدس هشت سال با اقتدار و با پیروزی ملت ایران به پایان رسید، نتیجه عاشورای سال ۶۰ هجری اربعین و حضور میلیونی مردم در همایش اربعین بوده است و ما باید ایام دوران دفاع مقدس را گرامی داریم و موج‌آفرینی کنیم تا این رشادت‌ها فراموش نشود.

ملکی از تدوین ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان به شکل ستادی خبر داد و گفت: تبیین و روایتگری این دوران ضرورت دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اعلام کرد: برنامه‌ها شامل؛ برپایی میز خدمت، نمایشگاه، دیدار با جانبازان، مسابقات فرهنگی و ورزشی، افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی، نشست‌های بصیرتی، رونمایی از ۳۰ کتاب ویژه در سالروز آغاز دفاع مقدس و رونمایی از ۲۰ کتاب صوتی، بازسازی عملیات ثامن الائمه در نشتارود تنکابن بیان کرد، زنگ دفاع مقدس، ایثار و مقاومت نیز در مدارس و غیره است.

این مسئول با اشاره به تدوین سه هزار و ۵۰۰ ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در استان گفت: این برنامه‌ها در قالب مراسم‌های مختلف در استان اجرا می‌شود.

وی بر لزوم تبیین فرهنگ دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: ما هر روز جوانان رعنای خود را از دست میدهیم شهید میشوند کسی درباره آن صحبت نمی‌کند اما برای بدحجابی شایعه شکنجه به راه می‌اندازند.

ملکی با بیان اینکه موصاد و سیا و سازمان‌های جاسوسی علیه انقلاب دست به هر کاری می‌زنند، تاکید کرد: ما یادمان نرفته در دوران جنگ تحمیلی منافقین چه اقدامات پلیدی انجام میدادند‌، الان ماهواره های فارسی زبان ما چه اشاره ای به یک سیاه پوستی که زیر لگد پلیس آه و ناله می‌کند، دارند؟ سر جوانان ما بریده می‌شود صدای کسی در می‌آید؟ ماهواره‌ها دلشان برای ایران نمی‌سوزد بحث فراتر از نظام و این حرف‌هاست.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ادامه داد: کردها یکی از قوم های اصیل ایرانی هستند، مهسا امینی یک دختر ایرانی بوده و برای ما ارزشمند است ما در این مسیر برای هموطنان خود جنگیده‌ایم، امروز این دختر کرد بر اثر سکته جان داد، ما ضمن احترام و همدردی می‌گوییم آن طرف قضیه را هم ببینید.

این مسئول درباره پارک موزه دفاع مقدس با بیان اینکه برای تکمیل پروژه ۷ میلیارد تومان بودجه استانی و ملی دستمان را می‌گیرد، عنوان کرد: اما اینجا به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان پول نیاز دارد، طی برنامه ریزی فاز دو (هفت تپه) به پایان رسید، مرحله اول فاز یک (منطقه اروند) تمام شد، کل پروژه تا الان ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی داشت، در کنار بودجه دولتی بخش خیرین فعال شد و تاکنون ۴ میلیارد تومان از این محل اختصاص یافت.