۵۳۶هزار دانش‌آموز مازندرانی به مدرسه می‌روند/ کمبود معلم مدارس مازندران تامین شد

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: سال تحصیلی جدید با حدود ۵۳۶ هزار دانش آموز در ۴۲۰۰مدرسه در مازندران آغاز می شود.

به گزارش حرف آنلاین، حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران در نشست خبری به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی، با بیان اینکه، ایام تابستان فصل تعطیلی آموزش و  نیست، اظهار داشت:  پس از اتمام آزمون های خرداد، فعالیت برای سال جدید تحصیلی در قالب پروژه مهر شروع می شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۲هزار معلم در سال جدید تحصیلی فعالیت آموزشی دارند، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد ابلاغ معلمان زده شده و مابقی هج‌به زودی انجام می‌شود، از

۴۲۰۰ مدرسه ۷۲۰ مدرسه غیر دولتی است که ۲۰درصد کل دانش آموزان را شامل‌ می‌شود.

کمالی با اشاره به اینکه، در حوزه تامین نیروی انسانی با وجود کمبودها مشکلی نخواهیم داشت، تصریح کرد:  حدود ۳۰ درصد مشمولان بازنشستگی با رفع موانع قانونی یک سال تحصیلی دیگر ادامه همکاری خواهند داشت که حدود ۳هزار معلم را شامل می شود، حدود ۶۰۰ معلم نیز از دانشگاه فرهنگیان تامین می شود. ۴۰۴ نفر نیز از طریق آزمون در مقطع ابتدایی، ۸۰۰ نفر نیز در مقطع متوسطه  آزمون داده اند که مراحل آخر اداری را در حال گذراندن هستند، بقیه کمبودها نیز از محل حق التدریس مازاد بر همکاران شاغل است.

به گفته وی، بهسازی و شاداب‌سازی حدود یک سوم مدارس انجام شد که این حجم کم نظیر بود که در مجموع ۱۴۰۰ مدرسه را شامل شد. در برخی مدارس نیز رنگ آمیزی کلاس ها و محوطه با همکاری و کار گروهی دانش‌آموزان و معلمان و خانواده ها صورت گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: ثبت نام در امسال کمترین اعتراض و حاشیه صورت گرفت.

وی ادامه داد: ۸۰درصد توزیع کتاب ها انجام شده و برخی مقاطع به دلیل هدایت تحصیلی انجام نشده که تا اول مهر تعیین تکلیف می شود.

وی درباره مهارت آموزی نیز گفت: در حوزه هنرستان ها و اهمیت مهارت آموزی در آموزش و پرورش،  مازندران از میانگین کشوری بیشتر است که ۴۷درصد ثبت نام‌در رشته‌های فنی و حرفه ای افزایش یافت. شاهد موج استقبال خانواده ها به سمت هنرستان ها بی سابقه است و در برخی موارد ظرفیت ها‌پاسخگوی درخواست ها نیست. اخیرا با یک خیر در تهران قراردادی منعقد کردیم که سه هنرستان هر کدام به مبلغ ۲۵میلیارد تومان بسازد که سازمان نوسازی در مرحله تهیه نقشه این سه هنرستان است.

به گفته وی، طبق تفاهم‌نامه با کمیته امداد برپایی جشن عاطفه ها را خواهیم داشت و با تعیین مراکز احسان و‌ نیکوکاری در مدارس و ادارات آموزش و پرورش برای تامین نیازمندی های دانش آموزان اقدام خواهیم کرد.