برگزاری۱۱۰هزار برنامه به مناسبت هفته بسیج در مازندران

فرمانده سپاه کربلای مازندران از برگزاری۱۱۰هزار برنامه در طی هفته بسیج خبرداد و گفت: شعار هفته بسیج «بسیج خدمتگزار ملت ایران» است چون نقش‌آفرینی بسیجیان در حوزه‌های مختلف است.

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج ، افزود:  از جمله برنامه‌های هفته بزرگداشت بسیج برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی، کارگاه آموزشی و توجیهی رده‌های بسیج کارکنان ادارات، اردوی یاوران ولایت، نشست بصیرتی، برپایی نمایشگاه نسل سلیمانی، همایش یاد یاران، یادواره شهدای رسانه، تجمع دانشجویان، افتتاح رزمایش جهادگران فاطمی، عهدی با شهدا، تکریم خانواده‌های معظم شهدا، افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی، سخنرانی فرماندهان نواحی در خطبه‌های نمازجمعه، رزمایش سفیران مهر، اردوی‌های جهادی دامپزشکی و کشاورزی، رزمایش کمک مومنانه ،اردوی راهیان نور، راهیان بهشت و اردو‌های راهیان پیشرفت و بازدید از مراکز تولیدی است.

وی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج را تهیه ویژه برنامه‌های رسانه‌ای به همت روابط عمومی سپاه کربلا دانست و عنوان کرد: دستاورد‌های بسیج در ویژه برنامه‌های، مسیر انقلاب، سابقون، ۱۲۰ ثانیه، جهادآرا و همچنین اخبار شبانگاهی به وقت بسیج،  از شبکه تبرستان پخش خواهد شد.

به گفته فرمانده سپاه کربلای مازندران برگزاری المپیاد ورزشی، نشست های جهاد تبیین، همایش یادیاران، مسابقه علمداران ولایت، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی، برپایی نمایشگاه نسل سلیمانی، افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی با عرضه محصولات، همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه‌های هفته بسیج است.

وی به نشست‌های تخصصی جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای در هفته بسیج اشاره داشت و گفت: نشست فرهنگیان، همایش کارآفرینان، افتتاح پایگاه طرح محیا، کارگاه توانمندسازی، برگزاری نمایشگاه‌های اختراعات و تجلیل از نخبگان علمی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

سردار مسلمی با اشاره به اجتماع روحانیون شرق استان، خاطرنشان کرد: یادواره کشوری شهدای رسانه ای در ارشاد استان برگزار می شود.

وی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج را رزمایش جهادگران فاطمی ۲ با اعزام  ۵۲۷ نفر به مناطق محروم در هفته بسیج برشمرد و اعلام کرد:۴۰ هزار بسته معیشتی و ۳۵ هزار پرس غذای گرم نیز بین نیازمندان توزیع می‌شود و نیز از  ۴۰۰ جانباز ۷۰ درصد در هفته بسیج دیدار و سرکشی می‌شود و همچنین ۴۱۴ مراسم یادواره شهدا در حسینیه‌ها، تکایا و محله‌ای برگزار می‌شود.

بسیج قدرت نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی

سردار مسلمی با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت بسیج خاطرنشان کرد: بسیج را می‌توان قدرت نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست که دشمنان انقلاب نیز از وجود قدرت بسیج وحشت دارند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران به سخنان امام راحل اشاره کرد که فرمودند بسیج و تفکر بسیجی انقلاب اسلامی را بیمه می‌کند، تاکید کرد: “امام خمینی (ره) فرمودند بسیج لشکر مخلص خداست” این جمله هرچند کوتاه است اما بسیار انسان را به اندیشه وا می‌دارد و دشمنان به واسطه عملکرد ایثار و خلوص، شهادت طلبی  و پویایی بسیج عصبانی هستند.

بسیجیان حافظان امنیت عمومی جامعه در اغتشاشات

سردار مسلمی در سخننانش با گریزی به اغتشاشات اخیر تصریح کرد: حضور بسیج برای دفاع از امنیت مردم در صحنه موجب شد تا مشکلات عدیده‌ای را در سطح جامعه شاهد نباشیم و همچنین امنیت عمومی خطر نیفتد.

به گفته فرمانده سپاه کربلا ، بسیج علاوه بر تامین و حفظ امنیت بلکه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، دیپلماسی اقتصادی، اجتماعی نیز جضور فعال است و در ادامه عنوان کرد: شاید برخی افراد بسیج را به داشتن کارت عضویت و پرونده بسیجی می‌دانند اما همه افرادی که در راستای تفکر و اندیشه‌های والای امامین انقلاب اسلامی ایران گام بر می‌دارند، جز گروه‌های بسیجی محسوب می‌شوند.

وی به نقش فعال بسیج در عرصه‌های دانش آموزی و دانشجویی جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: برخی از دولتمردان در طول عمر انقلاب به منویات امام راحل مبنی بر تفکر بسیجی عمل نکردند.

سردار مسلمی کشوری که دارای تفکر و اندیشه استکباری باشد را یک کشور استکباری دانست و عنوان کرد: انقلاب اسلامی از گذرگاه‌های سخت و فتنه‌ای بزرگ عبور کرده است و حتی در خنثی‌سازی فتنه‌ها نقش آفرین بود.

وی با یادآوری خنثی‌سازی فتنه‌ها در استان مازندران و با اشاره به حماسه جنگل، دفاع مقدس و توطئه‌های دیگر، گفت: بسیج در مهار کرونا، در حوادث غیرمترقبه‌ای مثل سیل و زلزله و …نقش غیرقابل انکاری ایفا کرد.

سردار مسلمی بر نقش بسیج در پیروزی فتنه‌ها تاکید کرد و با اشاره به اینکه هفته بسیج هفته تجلیل از مردمی است که در صحنه‌های مختلف پای نظام و انقلاب ایستادند، عنوان کرد: امروز بزرگترین مقابله با استکبار خدمت رسانی به مردم است چراکه خدمت رسانی، امیدآفرینی به وجود می‌آورد.