۳۷ برنامه محوری هفته بسیج در شهرستان بابل اجرا می شود

فرمانده سپاه ناحیه بابل با اشاره به اینکه ۲۰۸۱ برنامه در هفته بسیج امسال در شهرستان بابل برگزار می‌شود، گفت: این برنامه‌ها در قالب ۳۷ برنامه محوری اجرا می‌شود.

به گزارش حرف آنلاین ؛ سرهنگ مهرداد بابایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج، اظهار کرد: هر فردی که قانون را قبول و دغدغه نظام و اسلام را دارد در هر لباس و جایگاهی، یک بسیجی تلقی می‌شود.

وی افزود: در شهرستان بابل ۶۰۰ پایگاه بسیج محلات، ۱۰۰ پایگاه بسیج اقشاری و صدها پایگاه بسیج و واحدهای بسیج دانش آموزی و دانشجویی فعال است.

بابایی از اجرای دو هزار و ۸۱ برنامه اجرایی در قالب ۳۷ برنامه در هفته بسیج امسال خبر داد و یادآور شد: ۲۵۰ برنامه ورزشی، ۲۰۰ برنامه یادواره شهدای خانگی و محلی، عطرافشانی گلزار شهدا، سه پویش فضای مجازی با ۱۰۰ محتوی با هشتگ “بسیج امید ملت ایران”، برپایی سه کاروان فرهنگی و هفت میز خدمت، برنامه قرآنی و ۶ برنامه فرهنگی و اقتصادی اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه بابل با اشاره به اینکه ۵۰۰ نشست بصیرتی در این هفته برگزار می‌شود، برگزاری ۵۰ اردوی فرهنگی تفریحی، ۲۰ اردوی جهادی، ۲۰۰ دیدار با خانواده شهدا و پیشکسوتان بسیج، ۶۰۰ گشت محله محور و ایستگاه ایست و بازرسی را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

بابایی از برگزاری نخستین یادواره بسیج رسانه کشور با محوریت شهرستان بابل خبر داد و گفت: وجود ۱۰۰ شهید ورزشکار شهرستان بابل سبب شد تا یادواره شهدای این شهرستان را در هفته بسیج برگزار کنیم.

وی ادامه داد: با حضور رئیس بسیج سازندگی کشور افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی را در این هفته داریم، ضمن اینکه یادواره طلاب شهید را با حضور پناهیان در مدرسه صدر بابل برگزار می‌شود.

وی یکی از مشخصه‌های هفته بسیج امسال را برگزاری نشست بصیرتی تا آخر سال جاری برشمرد و گفت: استمرار برگزاری این نشست که از هفته بسیج آغاز می‌شود در راستای بصیرت افزایی جامعه در آستانه برگزاری انتخابات است.

وی ضعف متولیان مساجد را یکی از عوامل عمده عدم جذب جوانان به مساجد به‌عنوان بزرگترین پایگاه سیاسی و مذهبی برشمرد و گفت: متولیان بعضی مساجد دچار روزمرگی شدند و هیات امناها هنوز سنتی مساجد را اداره می‌کنند و قادر نیستند مساجد را قطب فرهنگی محلات قرار دهند.

بابایی تصریح کرد: نیاز است جایگاه ارزنده بسیج معرفی و فرهنگ بسیجی در بین جوانان نهادینه شود.