سیاسی کاری ممنوع !

: استاندار مازندران به مدیران و فرمانداران هشدار داد که از سیاسی کاری در امور اجرایی پرهیز کنند و به فکر خدمت به مردم باشند.محمد اسلامی در نخستین شورای اداری استان،ضمن اعلام سیاست های خود،نسبت تبیین برنامه ها و نحوه اداره استان توصیه ها و تذکرات مفصلی را به مدیران اقدام کرد.اسلامی در ابتدای سخنانش […]

: استاندار مازندران به مدیران و فرمانداران هشدار داد که از سیاسی کاری در امور اجرایی پرهیز کنند و به فکر خدمت به مردم باشند.محمد اسلامی در نخستین شورای اداری استان،ضمن اعلام سیاست های خود،نسبت تبیین برنامه ها و نحوه اداره استان توصیه ها و تذکرات مفصلی را به مدیران اقدام کرد.اسلامی در ابتدای سخنانش ضمن تسلیت برای درگذشتگان زلزله غرب کشور و تذکر به دستگاه‌های مسئول و فرماندار در راستای رسیدگی به ایمن سازی ابنیه و آمادگی همیشگی، رکود صنایع، مشکلات کشاورزی و شیلات و بیکاری را دغدغه اصلی کشور دانست. وی با بیان اینکه، مقدورات بودجه و هزینه های دولت روشن است، گفت: همه مدیران باید از ارقام کلان بودجه اگاهی داشته باشد. موازی کاری به استان ضربه می زند و همگرایی نیاز ضروری استان است.

وی با اعلام اینکه مدیران و فرمانداران از سیاسی کاری در امور اجرایی پرهیز کنند تصریح کرد: تنش سیاسی و موازی کاری نباید داشته باشیم چرا که اجرایی هستم و سیاسی کار نیستم سیاسی کاری ممنوع !

استاندار مازندران با اشاره به اینکه کش مکش های سیاسی موجب فرار سرمایه گذار می شود و دوام مدیریت را ضعیف می کند، ادامه داد: در مازندران به ثبات و کارآمدی مدیران نیاز داریم. باید با فهم و باور مشترک از نقطه صفر شرقی تا غربی را یکسان ببینیم و حرکت کنیم. سرمایه گذارهایی آمده اند که مایوس شده اند. نباید تحصیل کرده های بیکار داشته باشیم و باید کارآفرین را حمایت کنیم. این مسئول خاطرنشان کرد: استاندار و فرمانداران و مدیران کل همه باید یک شخصیت داشته باشند، نگاه متوازن، انسجام فکری و رفتار یکسان میثاق ما باید باشد.

اسلامی در بخش دیگری با اشاره به اینکه آمریکایی ها دشمن قسم خورده جمهوری اسلامی ایران هستند و سناریوهای مختلفی را برای این دشمنی نوشته اند اعتراف کرده اند که سالهاست که سناریویی نوشته اند که خاورمیانه به کشورهای کوچک فرمان‌پذیر تبدیل شود گفت: آمریکایی ها حتی داعش را نیز به همین نیت بوجود آورده اند تا به اهداف خود برسند.

وی ادامه داد: تحریم یعنی انسداد کانال های رسمی و گشایش کانال های غیررسمی و این فسادآور است، آنها هم از فساد در کشور استفاده ابزاری می کنند و در رسانه های خود بهره برداری می کنند.

استاندار مازندران بیان داشت: نسخه شفابخش افزایش قدرت در حوزه سیاسی و اقتصاد مقاومتی در حوزه اقتصاد است تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم، افزایش سهم بری بودجه دولتی در وضعیت فعلی نمی تواند در اولویت قرار داشته باشد چون دولت انتظار توان افزایی برای کشور از مازندران دارد. مازندران نیروی انسانی و ذخایر طبیعی فراوانی دارد و در کشور سرآمد است و می توانست در اقتصاد مقاومتی موفق تر عمل کند.

این مسؤول با اشاره به اینکه هدایت و مراقبت لازم کمک به گردش چرخ صنعت و زندگی مردم است، افزود: تولیدات استان بیشتر از نیاز استان است و با انهدام محیط زیست خیلی از فرصت ها را از دست دادیم و سوم اینکه از فرصت های دریا استفاده لازم نکردیم.

اسلامی خاطرنشان کرد: نمی توانیم بدون واگذاری اختیار طلب عملکرد کنیم. باید از تمرکزگرایی پرهیز کنیم و از مدیران استانداری خواسته ام که فعالیت ها را از روستاها شروع کنند.

وی اظهار داشت: باید از جلسات،نامه ها و فعالیت های بیهوده خداحافظی کنید. مسائل محلی را باید با استفاده از ظرفیت مردم حل کنیم و از تجمیع و بررسی آن در مرکز پرهیز شود چون در مرکز راهکار آن سخت و گرانتر خواهد بود.

استاندار مازندران از فرمانداران و بخشداران خواست تا روستا به روستا سفر کرده و مشکل اشتغال را در همان روستا حل کنند. اعتبارات اشتغالزایی روستایی مشکل اشتغال روستاها را حل نکرده.نسخه ملی نمی تواند شفابخش مشکلات بومی استان را حل کند. تولید کننده مازند این بازار سنتی خود را دارد ونباید به چرخه تولید بومی ضربه بزنیم. تولید بومی افزایش یافته و این وظیفه ماست که روابط را بهره برداری از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: رفع موانع تولید نه در جلسات استانداری بلکه باید در محل انجام کار باید انجام شود، در روستاها با هزینه اندک میتوان مشکل اشتغال را برطرف کرد شاخص رشد اشتغال در مازندران باید با مقتضیات بومی اتفاق بیفتد.کارمند نباشید، جهادگر باشید به اندازه نیاز در پشت میز باشید و بیشتر زمان را در میان مردم باشید.

اسلامی در بخش دیگری افزود: باید برای گردشگری و بومگردی ظرفیت سازی کنیم، در هیچ دنیا اینگونه نیست که هیچ فردی خودش اقدام به گردش کند،در دنیا تورگردانی رواج دارد و مازندران هم باید به سمت حرکت کند با گردشگری میتوان اشتغال فراوانی ایجاد کرد.

وی گفت: تفکیک زباله از مبدا قاطعانه باید انجام شود،هم نیروی انسانی و هم هزینه را در خود درآمدزایی دارد، به دستگاهها،فرمانداران و شهرداران این موضوع را اعلام کردم رودخانه و محیط زیست را زباله فرا گرفته و همت مدیران را می‌طلبد.

این مسئول بیان کرد: در جشنواره ای بهترین مدیران و فرمانداران و بخشداران را به مردم معرفی خواهیم کرد، تغییرات مدیران براساس ارزیابی خواهد بود. حکیمی برای بدرقه آمده بود که ماندگار شد و وی هم یکی از هم استانی خودتان است.تصمیم گرفتم که اتاق فکر را به دانشگاه مازندران بسپارم و اگر پیشنهادی دارید بفرمایید استاندار این موضوع را به پیشنهاد اعضای شورا نهاد.

اسلامی در پایان گفت: امروز نقطه حمایت از سرمایه گذاری نیروهای امنیتی و نظامی هستند،چون انها درک کرده اند که سرمایه‌گذاری چه اهمیتی دارد و دستگاه ها هم به این موضوع باید اهمیت بدهند. باید جوانگرایی اتفاق بیفتد و استفاده از ظرفیت بانوان نباید در حد شعار باشد. مدیران هرجایی امکان بود از ظرفیت بانوان استفاده کنند.