تصویب سقف افزایش حقوق ها و قیمت بنزین در مجلس

  ساری – خبرنگار حرف:سخنگوی کمیسیون تلفیق و نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی از تصویف سقف افزایش حقوق ها و قیمت بنزین در مجلس خبرداد. علیرضا یوسف نژاد در نشست خبری دفتر مجمع نمایندگان مازندران در ساری بودجه را تنظیم اعمال و رفتار یک ساله دولت در بخش های اجرایی دانست و اظهار […]

 

ساری – خبرنگار حرف:سخنگوی کمیسیون تلفیق و نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی از تصویف سقف افزایش حقوق ها و قیمت بنزین در مجلس خبرداد.

علیرضا یوسف نژاد در نشست خبری دفتر مجمع نمایندگان مازندران در ساری بودجه را تنظیم اعمال و رفتار یک ساله دولت در بخش های اجرایی دانست و اظهار کرد: بودجه سال 97 متشکل از درآمدها و هزینه های دولت است که منابع محدود و مصارف بسیار زیاد دارند. یوسف نژاد با بیان اینکه وظیفه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تخصیص بهینه منابع درآمدی است، تصریح کرد: سیاست کمیسیون تلفیق انتفاع قشر آسیب پذیر جامعه بود از این رو تمام مصوب های بودجه در کمیسیون تلفیق با نگاه حمایت از قشر آسیب پذیر مطرح شده است.

وی با اشاره به کاهش سقف پاداش خدمت کارکنان دولت، تصریح کرد: در مورد افزایش حقوق نیز سقف قرار دادیم، حقوق کارمندانی که دریافتی زیر پنج میلیون تومان دارند سال آینده 18 درصد افزایش می یابد.

یوسف نژاد با بیان اینکه کمیسیون تلفیق نگاه ویژه ای به زنان بی سرپرست داشته است، تاکید کرد: یارانه کمیته امداد و بیماران خاص نیز به صورت ویژه دیده شده است. به دولت تکلیف کردیم که چند بیماری خاص دیگر را تحت پوشش قرار دهد.

نماینده مردم ساری و میاندورود گفت: در برابر افزایش قیمت سوخت مقاومت کرده و دولت از محل افزایش قیمت سوخت، 17 هزار و 400 میلیارد تومان درآمد در نظر داشت و محل هزینه این درآمد را نیز در نظر گرفته بود.

وی تاکید بر اینکه شیب تند افزایش قیمت سوختی مثل بنزین از 1000 تومان به 1500 تومان برای مردم قابل تحمل نبود، اظهار کرد: چون این افزایش قیمت روی دیگر موارد زندگی مردم تاثیر مستقیم داشت، دیدارهایی با رئیس جمهور برگزار و مسائل و موارد را مطرح شده تا آرامش نسبی در جامعه ایجاد شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: پرداخت یارانه ها را به همان صورت که دولت پیشنهاد داد تصویب کردیم، پیشنهاد کردیم که مسائل موجود در جامعه برای پرداخت یارانه لحاظ شود، دولت باید تلاش کند که بتواند نیازمندان واقعی به یارانه را شناسایی کند.

یوسف نژاد مقدار بودجه سال 97 را 368 هزار میلیارد تومان دانست و اظهار کرد: مقدار مالیات در نظر گرفته شده دولت نیز مورد تصویب قرار گرفت همچنین  تصویب شد که 32 درصد درآمد نفتی دولت به صندوق توسعه ملی واریز می شود.

وی با تاکید بر این نکته که درآمدهای غیر نفتی بیشتر از درآمدهای نفتی در بودجه 97 لحاظ شده است، اذعان کرد: تحقق مالیات 128 هزار میلیارد تومانی از مردم بسیار سخت است از این رو باید یک منطق اجتماعی و اقتصادی برای دریافت آن وجود داشته و  ریال به ریال هزینه آن نیز مشخص باشد.

وی از معافیت های مالیاتی نیز خبر داد و تصریح کرد: کارمندان از معافیت مالیاتی تا سقف دومیلیون و سیصد هزار تومان و اصناف نیز تا سقف یک میلیون و هشتصد هزار تومان بهره مند خواهند شد.

یوسف نژاد با بیان اینکه در فرآیند تصویب لایحه بودجه، کمیسیون تلفیق ممیز نهایی نیست، اظهار کرد: اختیار هر گونه تغییر و تکمیل در بودجه با مجلس است.

وی در ادامه به تسهیلات ازدواج اشاره کرد و گفت: دولت در بودجه 97  برای وام ازدواج 10 میلیون تومان با باز پرداخت چهار ساله پیشنهاد داده است اما کمیسیون تلفیق مبلغ آن را به 15 میلیون تومان و اقساط پنج ساله تغییر داد.

وی با بیان اینکه کسری بودجه دولت در حذف افزایش قیمت سوخت را در دیگر بنده های بودجه جبران کردیم، تصریح کرد: در یکی از بندهای مصوبه بودجه 97، 12 هزار میلیارد تومان برای اشتغال در نظر گرفتیم و همچنین از محل سپرده گذاری بانک ها در صندوق ملی توسعه ملی نیز 15 هزر ملیارد تومان برای ایجاد اشتغا در نظر گرفتیم که با سپرده گذاری بانک ها، بودجه اشتغال زایی و کمک به تولید کشور در سال آینده به 57 هزار میلیارد تومان رسید.

وی با بیان اینکه 71 هزار پروژه نیمه کاره در کشور وجود دارد که 5 هزار پروزه ملی و مابقی شهرستانی است، تصریح کرد: برای اتمام این مقدار پروژه نیاز به 500 هزار میلیارد تومان است که اتمام آن ها با روند کنونی 25 سال طول می کشد.

این نماینده محلس شورای اسلامی در ادامه افزود: کمیسیون تلفیق در این زمینه 14 هزار پروژه را شناسایی کرد تا به همکاری دولت به مردم واگذار شود.

وی به تهاتر 100 هزار میلیارد تومانی دولت با بدهی فعالان اقتصادی اشاره کرد و گفت: بسیاری از فعالان اقتصادی در پروژه های پیمانکاری از دولت طلب دارند اما در مقابل به بانک، دارایی و  تامین اجتماعی نیز بدهکار هستند از این رو برای رفع تمامی مطالبات پیمانکاران؛ در حد 100 هزار میلیارد تومان تهاتر در نظر گرفته شده به گونه ای که دولت در حسابی که نزد بانک مرکزی است بدهکار تلقی می شود.

وی درآمد مازندران را 1700 میلیارد تومان دانست و افزود: هزینه مازندران بیش از 2600 میلیارد تومان و ضریب بازگشت درآمدی 177 است که به هزینه های جاری و عمرانی است.

این نماینده مجلس،  70 درصد از پروژه های مازندران را مربوط به آب دانست و خاطرنشان کرد: 20 درصد از هزینه های مازندران مربوط به راه است، همچنین سرانه درآمد سالانه استان 503 هزار تومان به ازای هر نفر است اما سرانه هزینه 792 هزار تومان است.