ارتقای فرهنگ شهروندی نیازمند برنامه ریزی است

شهردار ساری، اطلاع‌رسانی را از وظایف روابط عمومی برشمرد و گفت: باید هزینه‌ها به سمت مقوله فرهنگ‌سازی سوق پیداکرده وبرای ارتقای فرهنگ شهروندی برنامه‌ریزی شود. مهدی عبوری در  نشست با مدیران و کارکنان روابط عمومی شهرداری، مناطق سه‌گانه و سازمان‌های تابعه به حمایت از ارائه طرح‌های جدید و مؤثر توسط روابط عمومی برای توسعه شهر […]

4

شهردار ساری، اطلاع‌رسانی را از وظایف روابط عمومی برشمرد و گفت: باید هزینه‌ها به سمت مقوله فرهنگ‌سازی سوق پیداکرده وبرای ارتقای فرهنگ شهروندی برنامه‌ریزی شود.

مهدی عبوری در  نشست با مدیران و کارکنان روابط عمومی شهرداری، مناطق سه‌گانه و سازمان‌های تابعه به حمایت از ارائه طرح‌های جدید و مؤثر توسط روابط عمومی برای توسعه شهر ساری اشاره کرد و افزود: روابط عمومی شهرداری می‌تواند با همکاری سایر واحدها و با ارائه طرح‌های جدید و مؤثر گام بلندی برای توسعه شهر ساری بردارد.

در ادامه این نشست عبوری سند چشم‌انداز ۲۰ ساله را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: توجه به توسعه گردشگری به‌عنوان تنها راه برون‌رفت از مشکلات ساری رویکرد مدیریت شهری قرارگرفته و در  این مسیر روابط عمومی کمک‌حال مدیریت شهری قرارگرفته است.

شهردار ساری اعتماد میان مدیریت شهری و شهروندان را حلقه مفقوده عنوان کرد و افزود:با ایجاد نشاط شهروندی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجرای پروژه‌های عمرانی مختلف این حلقه مفقوده‌ترمیم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برجسته کردن نقاط مثبت و قوت اقدامات مدیریت شهری اشاره کرد و ادامه داد: باید کار و تلاش مجموعه شهرداری اثر مثبت برجای گذارد و کاستی ها را به نقاط مثبت تبدیل کند تا افزایش مطالبات به‌حق شهروندان را در پی داشته باشد.

عبوری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درزمینهٔ ایجاد امیدآفرینی گفت: امیدآفرینی فقط باکار ، تلاش و سازندگی به وجود می‌آید که این همان عمل‌گرایی است.شهردار ساری توسعه گردشگری را زمینه‌ساز ایجاد اشتغال دانست و ادامه داد: با احداث فاز دوم بوستان ملل و نیز بهره‌برداری از ۱۲۰۰ هکتار پارک جنگلی شهید نوبخت ضمن رونق گردشگری مرکز استان ، اشتغال شهروندان را نیز در پی خواهد داشت.

وی افزود: هدف مدیریت شهری افزایش رضایتمندی شهروندان است و در این زمینه روابط عمومی‌ها نقش مهمی را بر عهده خواهند داشت. به گزارش مهر،عبوری به کار تخصصی در روابط عمومی اشاره نموده و اظهار داشت: امروز دنیا فراتر از دهکده جهانی است بلکه به یک اتاق شیشه‌ای تبدیل‌شده است و اگر اقدامات تخصصی در روابط عمومی انجام گیرد حتماً نتیجه خواهد گرفت و مؤثر خواهد بود.

در ادامه این نشست رضازاده مدیر روابط عمومی شهرداری ساری در سخنانی با قدردانی از حمایت‌های شهردار ساری اظهار داشت: عملکرد مؤثر شهرداری ساری در سال‌های اخیر به‌واسطه شجاعت ، درایت و تلاش شهردار بوده است که بازخورد آن حضور حماسی شهروندان در مراسم شهروندان ازجمله بوستان ولایت است.

وی به ضرورت ایجاد کمپین های مختلف برای آموزش و فرهنگ سازی اشاره نموده و افزود: در این زمینه طرح های جدیدی را برای عملیاتی شدن ارایه خواهیم کرد.

رضازاده با اشاره به  مشارکت شهروندان در اجرای طرح ها ادامه داد: در بحث مسئولیت اجتماعی نیاز به مشارکت و همکاری شهروندان برای خروج از شهر نشینی به سوی شهروندی هستیم.

در این نشست مدیران و کارکنان روابط عمومی شهرداری و مناطق سه گانه و سازمان های تابعه به ارایه پیشنهادات و نظرات پرداختند.