آغاز طرح اوقات فراغت در 800 پایگاه فرهنگی مازندران

معاون پرورشی آموزش‌وپرورش مازندران در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت تابستان که در شهرستان بهشهر برگزار شد، گفت: طرح اوقات فراغت تابستان دانش آموزان در 800 پایگاه تربیتی و فرهنگی استان مازندران آغاز شد.  محمد شعبانی در این مراسم با اشاره به پر کردن اوقات فراغت با برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری، افزود: دانش‌آموزان […]

معاون پرورشی آموزش‌وپرورش مازندران در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت تابستان که در شهرستان بهشهر برگزار شد، گفت: طرح اوقات فراغت تابستان دانش آموزان در 800 پایگاه تربیتی و فرهنگی استان مازندران آغاز شد.

 محمد شعبانی در این مراسم با اشاره به پر کردن اوقات فراغت با برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری، افزود: دانش‌آموزان در زمان اوقات فراغت و تعطیلی مدارس می‌توانند با شرکت در کلاس‌ها و برنامه‌های آموزنده، مهارت‌های اجتماعی و فردی خود را افزایش دهند.

وی با اشاره به موضوع مهم اعتمادبه‌نفس در کودکان و نوجوانان، تصریح کرد: محققان و پژوهشگران دریافتند که کودکان زمانی که پنج‌ساله می‌شوند، از احساس اعتمادبه‌نفسی برخوردار هستند که به لحاظ تکامل با بزرگ‌سالان قابل‌مقایسه است پس باید از همان کودکی به آن‌ها آموزش داده شود تا به‌راحتی به بیان خواسته‌های خود بپردازند و در کارها و روابط خود موفق‌تر باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران یادآور شد: کسب مهارت اعتمادبه‌نفس و نحوه زندگی می‌تواند در کلاس‌های فرهنگی و هنری تابستانه به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود.

شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود دانش‌آموزان را روح کلاس درس و سرمایه‌های آموزش‌وپرورش دانست و گفت: سرمایه‌های آموزش‌وپرورش موجود زنده‌ای باعقل و هوش است که باید برای پیمودن راه درست زندگی تربیت شود.

وی به پیچیدگی‌های علم امروز اشاره کرد و اظهار داشت: دانش‌آموزان باید برای زندگی در آینده آماده شوند و در این راه باید مهارت‌های خاص آینده را بیاموزند. درواقع مهارت‌هایی که برای افزایش توانایی‌های روانی و اجتماعی نوجوانان آموزش داده می‌شود و دانش‌آموزان را قادر می‌سازد که به‌طور مؤثر با مقتضیات و کشمکش‌های زندگی روبه‌رو شوند.

این مسئول بابیان اینکه این طرح 7 الی 8 هفته ادامه دارد، یادآور شد: امسال برای این طرح 200 هزار ظرفیت ایجادشده و دانش‌آموزان با حضور و ثبت‌نام در «800» پایگاه استان که شامل کانون‌های فرهنگی و تربیتی، دارالقرآن‌ها، مدارس، پایگاه‌های ورزشی، پژوهش‌خواهی و اردوگاه‌های تربیتی می‌شوند، می‌توانند از برنامه‌های جذاب و متنوع این پایگاه برخوردار شوند.