رئیس اداره بازرسی تعاون و کار مازندران اعلام کرد؛

۱۱۰ هزار کارگاه تولیدی در مازندران فعال است

حرف آنلاین: رئیس اداره بازرسی تعاون و کار مازندران شمار کارگاه های فعال در استان را ۱۱۰ هزار واحد بیان کرد و گفت: ۱۶ هزار بازرسی از این کارگاه ها صورت گرفته است.

سمانه نوری در جلسه آموزشی بازرسان کار اظهار داشت: با هدف صیانت از نیروی کار و کاهش حوادث شغلی، زحمات بی‌وقفه ای توسط بازرسان کار استان انجام می‌پذیرد.

وی با تاکید بر فعالیت بیش از ۱۱۰ هزار کارگاه فعال در استان افزود: تعداد بازرسان کار در سطح استان متناسب با تعداد کارگاه‌های فعال نبوده و از لحاظ تعداد نیروی انسانی با مشکل مواجه هستیم.

نوری نظارت بر حسن اجرای قانون کار را یکی از وظایف بازرسان کار دانست و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۶ هزار و ۷۲۴ بازرسی در این راستا و در سطح استان انجام شده است.

وی ادامه داد: بازرسی از کارگاه‌های پر خطر در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، معادن و ساختمانی مجموعاً ۲ هزار و ۲۱۰ مورد در سال گذشته اقدام شده است و تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۵ ابلاغیه نیز برای رفع نواقص به کارفرمایان در سال گذشته ابلاغ شده است.

به گزارش مهر، رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: دستاوردهای حوزه‌ی بازرسی کار نتیجه دانش و بینش بازرسان توانمند استان بوده و حل مشکلات سخت افزاری، نرم‌افزاری و افزایش تعداد بازرسان کار در سطح استان می‌تواند کمک شایانی به توسعه این حوزه کند.

مسلم غلامی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات و بازرس سلامت اداری اداره کل نیز در این کارگاه آموزشی به تشریح قوانین و مقررات ارتقا سلامت اداری، تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری دستور العمل مواد ۹۱ و ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، منشور اخلاقی و اداری و حرفه‌ای نظام پرداخت و بر رعایت حقوق شهروندی را ضروری دانست.