کتابخانه برادران لر در شهرستان نوشهر افتتاح شد

حرف آنلاین: در آخرین روز از هفته دولت کتابخانه عمومی برادران لُر شهرستان نوشهر با حضور معاون عمرانی استاندار مازندران، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران، مسئولانی استانی و شهرستانی افتتاح و بهره‌برداری رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در مراسم افتتاح کتابخانه برادران لر با قدردانی از خیر گرانقدر محمد لر که تصمیم ارزنده ای گرفتند و ذخیره عالی و ارزشمندی را برای فرزندان عزیزشان فراهم کردند، گفت: امیدواریم به واسطه فعالیت های این خیرین عزیز شاهد اقدامات موثری در عرصه کتاب و کتابخوانی باشیم.

رضا علیخانی‌کوشکک با گرامیداشت هفته دولت، تصریح کرد: بی‌گمان این دو شهید الگویی کامل و حسنه‌ای در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: ویژگی های بارز و برجسته شهیدان رجایی و باهنر باید برای همه مسئولان الگو باشد چرا که این شهیدان نمونه‌ای از خدمت صادقانه و خالص در راه خدا بودند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: جانمایی کتابخانه ها باید طوری باشد که در دسترس همه مردم جامعه باشد.

علیخانی‌کوشکک  موضوع کتابخوانی را زمینه‌ساز رشد و توسعه هر جامعه دانست و ادامه داد: کتابخانه باید به عنوان یک فرهنگ و هنر در نزد ما بماند و توسعه پیدا کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی برادران لُر شهرستان نوشهر توسط خیر نیک اندیش محمد لر به یاد برادران خودش(محسن و مجید) احداث شده است، تصریح کرد: اقدام خیرخواهانه فرهنگی انجام شده، نتیجه حس بسیار ارزشمند وفاداری به خاک استان است که ثمره آن را عموم مردم خواهند دید.

اثربخشی؛ نتیجه حاصل از اعتماد به مردم

آرزو ولی‌پور مردمی بودن و اداره فرهنگ توسط مردم را اتفاقی بسیار مغتنم و اثرگذار دانست و گفت: هرجایی به مردم اعتماد و کار را به آن ها واگذار کردیم، نتایج اثربخشی داشته است.

وی با اعلام اینکه دیدگاه ما این است که مردم کتابخوان شوند، ادامه داد:ما در جامعه ای زندگی می‌کنیم که رهبر آن اهل کتاب و کتابخوانی است و این وظیفه ما است که به عنوان افراد این جامعه راه رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) را دنبال کنیم.

ولی‌پور با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی نیاز به تبلیغ و ترویج دارد، گفت: هدف ما ارائه خدمات کتابخانه ای به تمامی نقاط استان به ویژه مناطق کم برخوردار است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران تصریح کرد: در حال حاضر چهار کتابخانه نهادی و چهار کتابخانه مشارکتی در شهرستان نوشهر فعال بوده و چهار پروژه کتابخانه ای در دست ساخت است.

اختصاص اعتبار ۲۲ میلیارد تومانی برای احداث کتابخانه

فرماندار شهرستان نوشهر نیز در این مراسم با تشکر از خیر محترم و کتابخانه‌های عمومی برای راه‌اندازی این کتابخانه اظهار کرد: برای این کتابخانه 22 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

رستم زرودی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان نوشهر چهار کتابخانه نهادی و چهار کتابخانه مشارکتی فعال است، تصریح کرد: نیاز است بخشی از اعتبارات محرومیت‌زدایی به کتابخانه های نوشهر در مناطق محروم اختصاص پیدا کند.

وی از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی کتابخانه کجور خبر داد و افزود: شهردار و بخشدار پیگیر هستند هرچه زودتر این پروژه به اتمام برسد.

 

زرودی از پیگیری و تلاش های شبانه روزی خانم ولیپور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران برای اتمام پروژه های کتابخانه ای تشکر و قدردانی کرد.