کارگاه یک روزه فیلمنامه در حوزه هنری مازندران برگزار شد

نویسنده و فیلمساز به عنوان مدرس کارگاه یک روزه فیلمنامه در آغاز این نشست با مقایسه شعری از سهراب سپهری با فیلمنامه نویسی به تشریح مولفه های تصویر، پیچیدگی و وضوح پرداخت. به گزارش حرف، «علی دنیوی  ساروی»  با بیان این نکته که فیلم باید تصویر محور باشد گفت: قرار نیست فیلمنامه گفتگو نداشته و […]

7

نویسنده و فیلمساز به عنوان مدرس کارگاه یک روزه فیلمنامه در آغاز این نشست با مقایسه شعری از سهراب سپهری با فیلمنامه نویسی به تشریح مولفه های تصویر، پیچیدگی و وضوح پرداخت.

به گزارش حرف، «علی دنیوی  ساروی»  با بیان این نکته که فیلم باید تصویر محور باشد گفت: قرار نیست فیلمنامه گفتگو نداشته و صرفا تصویری باشد اما باید در قالب تصویر و رویدادی وابسته به آن حرف فیلم منتقل شود، ضمن اینکه دیالوگ باید پیش برنده داستان باشد.

این نویسنده پیشکسوت در ادامه با تشریح شکل سه پرده ای و کلاسیک داستان فیلم خاطر نشان کرد که جایگاه پرده ها همیشه ترتیبی نبوده و  میتوان جای آنها را عوض کرد ولی این چیزی است که خود داستان و یا فیلمنامه آن را تعریف و مشخص می کند.

«علی دنیوی  ساروی»   در پایان گفت: قرار نیست با فیلم کوتاه جهانی را تغییر دهیم فقط یادمان باشد به بهترین شکا ممکن حرف خود را بزنیم و ایده مان را به تصویر بکشیم طوری که بیننده جذب اثر ما شود.

در پایان این نشست حاضران که اغلب از دانشجویان رشته های هنری و هنرمندان جوان استان بوده اند با مدرس این کارگاه به گفتگو پرداختند.