چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی

حرف آنلاین؛ چهارمین سالگرد ارتحال فقیه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) آیت الله ˈسید موسی صالحیˈ یکی از روحانیون برجسته مازندران شامگاه چهارشنبه با حضور رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و اقشار مختلف مردم ولایتمدار استان در محل امامزاده یحیی (ع) ساری با شکوه خاصی برگزار شد. در این مراسم معنوی که با […]

حرف آنلاین؛ چهارمین سالگرد ارتحال فقیه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) آیت الله ˈسید موسی صالحیˈ یکی از روحانیون برجسته مازندران شامگاه چهارشنبه با حضور رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و اقشار مختلف مردم ولایتمدار استان در محل امامزاده یحیی (ع) ساری با شکوه خاصی برگزار شد.

در این مراسم معنوی که با حضور تعدادی از نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی ،جمعی از علما، روحانیون ، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و اقشار مختلف مردم ولایتمدار برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین ˈسید رضا اکرمیˈ رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در سخنانی از مرحوم آیت الله صالحی به عنوان فقیه ولایتمدار ، عالم مجاهد ، مبارز انقلابی علیه رژیم ستمشاهی و شخصیتی برجسته یاد کرد.

وی گفت: خدمات بی شائبه این عالم بزرگوار در حوزه های علمیه و خدمت به مردم و احیای دین اسلام ستودنی است.

وی افزود: این روحانی فقیه و مبارز انقلابی قبل و بعد از انقلاب اسلامی در تمامی صحنه های انقلاب حضوری فعال داشت و نزد مردم مازندران از جایگاه و محبوبیت خاصی برخوردار است .

وی با بیان این که این روحانی وارسته همواره در دفاع از اسلام پیشگام بوده است، بیان داشت: دغدغه دین و احکام ناب اسلامی یکی از مهم ترین دغدغه های آیت الله صالحی بود و در مسیر اسلام قدم های بسیاری برداشت.

وی با اشاره به این که آیت الله صالحی(ره) در پرورش و تربیت طلاب حوزه توجه بسیار ویژه ای داشت، ادامه داد: وی برای تربیت طلاب با استعداد و خلاق برای نظام اسلامی اقدامات بسیار مهمی انجام داد.

وی، دفاع از جایگاه ولایت ورهبری را یکی از ویژگی های بارز آیت الله صالحی(ره) یاد کرد و افزود: این روحانی وارسته همواره تبعیت از مقام معظم رهبری و بحث ولایت فقیه را به طلاب حوزه گوشزد می کرد.

وی، مردمی بودن و رسیدگی به امورمحرومان را از دیگر خصوصیات آیت الله صالحی(ره) برشمرد و بیان داشت: خدمات ماندگار وی دراین جهت نیز همواره مورد توجه بوده و خواهد بود.

وی در بخش دیگر از سخنانش به ماه خرداد اشاره کرد و اظهارداشت: ماه خرداد در واقع در تاریخ اسلام همه حوادث آن نقطه عطف است زیرا ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام خونین 15 خرداد ماه سال 42 در این ماه رخ داده است و به همین خاطر این ماه از ویژه گی خاصی در تاریخ انقلاب اسلامی برخوردار است.

از مجموعه آثار عالم فقید آیت الله سید موسی صالحی جزواتی در زمینه مقدمات تا خارج اصول فقه بجا مانده است ./ایرنا