مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران تاکید کرد:

تکذیب رایگان بودن ورودی سواحل مازندران

حرف آنلاین: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: به هیچ عنوان خبری مبنی بر رایگان بودن ورودی‌های سواحل اعلام نکرده بودیم، اجرای طرح دریا هزینه‌بر بوده و دریافت ورودی کمک‌هزینه اجرای این طرح‌ها است.

علی رجبی‌ وندچالی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در گفت‌وگو پیرامون بحث دریافت هزینه در ورودی‌ سواحل مازندران، با اشاره به اجرای ۲۷ طرح در ساحل ۴۷۰ کیلومتری، اظهار کرد: دریافت حق ورودی به ازای ارائه امکاناتی همچون؛ ناجی غریق، پارکینگ، سرویس بهداشتی و غیره است، اما شنا کردن در دریا رایگان است.علی رجبی وند چالی

وی با بیان اینکه در برخی جاها به‌دلیل ملاحظات اجرای طرح دریا خلاف قانون است، یادآور شد: مجری طرح باید ورودی سواحل را دریافت کنند چرا که ارائه خدماتی نظیر نظافت و غیره هزینه‌بر است.

رجبی تاکید کرد: گفته شده من گفتم که ورودی دریاها باید رایگان باشد، فکر میکنم این نتیجه برداشت اشتباهی از صحبت‌ها بنده است و به هیچ عنوان خبری مبنی بر رایگان بودن ورودی‌های سواحل اعلام نکرده بودیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در پایان درباره ناجیان غریق، اذعان داشت: حقوق سال گذشته ناجیان غریق پرداخت شد ‌کمی باقی مانده، در حال حاضر باید حق و حقوق خرداد ماه را پرداخت کنیم.

رجبی همچنین در خبر دیگری در رابطه با سواحل مازندران گفته بود که  ایجاد امکانات در  سواحل و در قرار دادن اختیارات پس کرانه‌ها برای سرمایه گذاران حوزه ساحل ضرورت دارد و با تاکید و برنامه ریزی استاندار مازندران تا تشکیل سازمان عمران سازمان همیاری و شهرداری از زیر مجموعه معاونت عمرانی متولی دریا و ساحل است. مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران گفته بود افرادی که صاحب طرح تایید شده هستند با بازه زمانی ۱۰ ساله مورد درخواست بیشتر سرمایه گذاران می‌توانند از سال ۱۴۰۲ طرح‌ها را اجرایی کنند.

رجبی با اشاره به نگاه استانداری مازندران مبنی بر تداوم طرح های دریا در همه فصل ها اظهار داشته بود که این کار برای مازندران که در همه فصول میزبان مسافران است ضرورت دارد . وی همچنین خاطرنشان کرد : ورودی سواحل فقط در طرح‌های سالم سازی دریا انجام می شود و مسدود کردن کوچه یا خیابانهای دیگری که طرح دریا در آن انجام نمی شود خلاف بوده و مسافران می توانند این موارد را به فرمانداری یا شهرداری اطلاع دهند .

 

۲ میلیارد تومان اعتبار برای هر طرح سالمسازی دریا

مدیرعامل سازمان همیاری ها و شهرداری های مازندران نیز در گفتگویی در این باره گفته بود که برای اجرای هر طرح سالمسازی دریا نیازمند 2 میلیارد تومان اعتبار است . جبار فرجی با اشاره به تهیه و اجرای الگویی با عنوان طرح سالمسازی دریا در چند هفته آتی خاطرنشان کرد : این طرح تایید شده و الگوی آن به شهرستان ها ابلاغ گردید .

وی در ادامه  استفاده از اراضی پسکرانه را از ضروریات این طرح دانست و اظهار داشت :  این طرح در هشت شهرستان ساحلی استان عملیاتی و اجرایی شده است.

فرجی خاطرنشان کرد : با توجه به تجهیز نوار و حریم ساحلی ۶۰ متری دریا برای استفاده مسافران اما هنور موفق نشدیم هماهنگی لازم را برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران به عمل آوریم.