نیروهای امدادی در آماده باش/خسارت سیل به بخش کشاورزی

حرف آنلاین:عصر روز گذشته بر اثر بارش باران در ارتفاعات نوشهر و کجور سبب جاری شدن سیل در منطقه نوشهر و نور شده است. جاری شده سیل موجب از بین رفتن جاده منطقه میان‌بند حدفاصل دو شهرستان نور و نوشهر شده است. فرماندار نوشهر و نیروهای امدادی به منطقه میان‌بند نوشهر اعزام شدند. همچنین در […]

حرف آنلاین:عصر روز گذشته بر اثر بارش باران در ارتفاعات نوشهر و کجور سبب جاری شدن سیل در منطقه نوشهر و نور شده است.

جاری شده سیل موجب از بین رفتن جاده منطقه میان‌بند حدفاصل دو شهرستان نور و نوشهر شده است.

فرماندار نوشهر و نیروهای امدادی به منطقه میان‌بند نوشهر اعزام شدند.

همچنین در ابن باره مسئول جمعیت هلال احمر نوشهر از اعزام اکیپ امداد و نجات به شرق نوشهر برای امدادرسانی به روستای «عزت» خبر داد.

امیرحسین عسگرزاده  گفت: بارش شدید باران سیل‌آسا که عصر امروز در ارتفاعات شهرستان نوشهر رخ داد موجب جاری شدن سیل شد و منطقه را در حالت آماده‌باش قرار داد.

وی افزود: یک اکیپ کامل و مجهز امداد و نجات هلال احمر نوشهر به روستای «عزت» در شرق نوشهر اعزام شد تا در صورت بروز خسارات ناشی از سیلی که در حال پیشروی به سمت این منطقه است عملیات امداد و نجات صورت گیرد.

عسگرزاده بیان کرد: سیل عصر امروز در مسیر جاده معروف به «آب پری» در شرق نوشهر و منتهی به بخش کجور جاری شد و چندین درخت را در مسیر خود از پای در‌آورد و انداخت.

مسئول جمعیت هلال احمر نوشهر اظهار داشت: این سیل هم‌اکنون به سمت نوشهر در حال پیشروی است و با توجه به قطع درختان و در مسیر سیل، قرار گرفتن آنها احتمال بروز خساراتی سنگین می‌رود به همین جهت نیروهای هلال‌احمر در مرکز نیز در حال آماده‌باش هستند تا در صورت لزوم به نیروهای اعزامی در شرق نوشهر بپیوندند.

وی تصریح کرد: تجهیزات گرمایی، پتو، غذا و دارو از جمله امکاناتی است که همراه با نیروهای اعزامی امداد و نجات هلال‌احمر نوشهر به شرق نوشهر و روستای “عزت” ارسال شد.

فرماندار نوشهر نیز گفت: سیل سبب تخریب دیواره‌های حاشیه رودخانه شد و به نهرها و اراضی کشاورزی و سردهنه‌های رودخانه‌ها در شرق نوشهر آسیب وارد کرد.

محمدعلی قمی اویلی  با اشاره به وقوع سیل در شرق نوشهر اظهار داشت: بارش حدود 15 دقیقه‌ای باران و تگرگ شدید در شرق کجور و کوه‌های بالادست و به‌ویژه در شهرستان نور سبب بروز سیل در این منطقه شد.

فرماندار نوشهر تصریح کرد: این سیل به واسطه مسائل مختلف موجب تخریب در حوزه آبریز شرق نوشهر در منطقه «کِنِس دره» و «کَجرود» شد.

وی افزود: سیل چندین درخت را از ریشه در آورد و از طرفی نیز با توجه به گل و لای بسیار فراوانی که در سیل وجود داشت سبب سنگینی بالای آب شد و این امر کار را بسیار مشکل کرد.

قمی‌اویلی با بیان اینکه همچنین سیل در حوزه شهرستان نوشهر سبب تخریب راه دسترسی شد، اظهار داشت: بلافاصله با دریافت گزارش مبنی بر وقوع سیل در حوزه شهرستان نور و پیشروی آن به سمت نوشهر ستاد مدیریت بحران شهرستان نوشهر به حالت آماده‌باش در آمد و در منطقه استقرار یافتند.

وی درباره خسارات وارده این سیل گفت: سیل موجب تخریب دیواره های حاشیه رودخانه شد و به نهرها و اراضی کشاورزی و سردهنه‌های رودخانه‌ها در شرق نوشهر آسیب وارد کرد.

فرماندار نوشهر با اشاره به اینکه خسارات مالی به‌خاطر حضور و مدیریت به موقع ستاد مدیریت بحران تقریبا مدیریت شد، افزود: میزان دقیق خسارات وارده سیل در شرق نوشهر هنوز برآورد هزینه و مشخص نشد.