با هدف تامین مواد اولیه تولید کاغذ در کشور؛

بازدید سفیر بلاروس از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران

حرف آنلاین: دمیتری کالتسوف هدف از سفر خود به شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران را ایجاد ارتباط تجاری و تامین مواد اولیه برای این مجتمع صنعتی اعلام و خاطر نشان ساخت: شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بعنوان یکی از بزرگترین مراکز تولید کاغذ در خاورمیانه از اهمیت بالایی برخوردار بوده وجود منابع اولیه غنی از جمله چوب و خمیر در کشور بلاروس بهترین دلیل برای این نشست است.

سفیر بلاروس وجود پتانسیل بالا در حوزه های مختلف از جمله تولیدی و گردشگری را در منطقه با ارزش دانست و بر همکاری کشور متبوع خود در توسعه آن تاکید ورزید. 

در ادامه این نشست دکتر نیک نژاد مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور سفیر بلاروس در این شرکت ابراز امیدواری کرد با توسعه همکاری های فیمابین ، شرایط برای تامین مواد اولیه این شرکت فراهم گردد.
 
مدیر عامل چوب و کاغذ مازندران‌ توسعه همکارهای فیمابین را در حوزه های مختلف اقتصادی ، علمی و دانش بنیان مهمترین دلیل برگزاری این جلسه دانست و بر حمایت و همکاری دستگاههای ذیربط در ایجاد فضای اقتصادی مناسبتر برای توسعه و تداوم تولید کاغذ تاکید ورزید.
 
وی اجرای زود هنگام طرح تنفس جنگل و کمبود مواد اولیه را مهمترین مشکل تولید کاغذ دانست و بر ضرورت تامین منابع چوبی از طریق کشورهای همسایه از جمله بلاروس و منابع داخلی تاکید ورزید.
 
در انتهای این نشست مقرر گردید تمهیدات لازم جهت رفع مشکلات شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران اندیشیده شود.