ناکامی زمین خواران در سوء استفاده از تعطیلات نوروزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به فعالیت شبانه روزی 22 گروه گشت ویژه حفاظت از زمین های کشاورزی در تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت : در چند روز اخیر 38 مورد تغییر کاربری غیر مجاز به مساحت حدود هشت هزار متر مربع در استان شناسایی شده است. به گزارش حرف آنلاین، دلاور حیدر پور […]

2

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به فعالیت شبانه روزی 22 گروه گشت ویژه حفاظت از زمین های کشاورزی در تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت : در چند روز اخیر 38 مورد تغییر کاربری غیر مجاز به مساحت حدود هشت هزار متر مربع در استان شناسایی شده است.

به گزارش حرف آنلاین، دلاور حیدر پور افزود : در نخستین مرحله از تعطیلات نوروزی ، 18 مورد احداث بنا در یک هزار و 390 متر مربع ، 2 مورد محوطه سازی در 190 متر مربع ، 12مورد دیوار و فنس کشی به طول چهار هزار و 160 مترمربع و 6 مورد تخلف تغییر کاربری غیر قانونی به طول 2 هزار و 130 متر مربع انجام شد.

وی به آمادگی و پاسخگویی سامانه 131 مازندران در حوزه تغییر کاربری ها غیر مجاز زمین های کشاورزی و تجاوز به عرصه های طبیعی اشاره کرد و ادامه داد : 49 نفر در گشت های ویژه حفاظت مشغول فعالیت هستند.

حیدرپور با بیان اینکه فرمانداران ، دادستان ها و فرماندهان انتظامی شهرستان های استان مازندران نیز همکاری خوبی با گشت های ویژه امور اراضی دارند ، گفت : در سال های گذشته بیشترین خرید و فروش و ساخت و سازهای غیر قانونی در زمین های کشاورزی طی روزهای تعطیل بویژه در ایام نوروز صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، هر ساله فعالیت نیروهای گشت ویژه امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران برای صیانت از زمین های زراعی و باغی و پیشگیری از تغییر کاربری غیر قانونی در تعطیلات نوروز دوچندان می شود.

رویکرد و عملکرد دولت روحانی با هماهنگی 2 قوه قضائیه و مقننه بر حفظ زمین های کشاورزی استان های شمالی است و ندادن خدمات عمومی آب ، برق ، گاز و تلفن از سوی دستگاههای اجرایی به عنوان خط قرمز برای کاربری زمین های کشاورزی در استان های شمالی تعریف شده است.

بر اساس اظهارات بازرسان ، در حال حاضر هیچ یک از زمین هایی که به صورت غیرقانونی تفکیک و به ویلا و یا واحد های مسکونی و حتی واحدهای تولیدی و صنعتی تبدیل شدند ، خدمات عمومی آب و برق ، گاز و تلفن دریافت نمی کنند.

یک میلیون و 691 هزار هکتار برابر با 70 درصد مساحت استان مازندران را عرصه های طبیعی و حدود 470 هزار هکتار از اراضی استان را زمین های کشاورزی و باغی تشکیل می دهد.

72 نوع محصول کشاورزی در مازندران تولید می شود که در 15 نوع از جمله برنج با یک میلیون تن ،مرکبات با 2 میلیون و 500 هزار تن ،کیوی ،گل و گیاه ،دام وطیور و شیلات رتبه اول تا سوم کشور را دارد.