مرگ 160 نفر در حوادث رانندگی طی سه ماه امسال

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت : طی سه ماه امسال 160 نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش داشت.

به گزارش حرف آنلاین ؛ دکتر عباسی گفت  : بر اساس آمارها، 124 نفر از تلفات تصادفات 3 ماهه نخست امسال را مردان و ما بقی را نیز زنان تشکیل داده اند و شهرستان های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب ساری با 25 ، بابل و آمل هر کدام با 20 فوتی و شهرستان نور با یک فوتی گزارش شده است.

وی افزود : از 160 کشته تصادفات سه ماهه، 109 نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی (با افزایش 11 درصدی ) و 51 نفر در حوادث درون شهری، ( با افزایش 39درصدی ) گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد : 3هزار 610 نفر در 3 ماهه امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد رشد را نشان می دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ، رعایت قوانین و مقررات رانندگی را از مهم‌ترین شاخصه‌‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست و برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید و اظهار کرد: دستگاه هاي اجرايي استان مي توانند در امر فرهنگ سازي با استفاده از آمارهاي پزشكي قانوني با برنامه ريزي پيشگيرانه و ارتقاي آگاهي عمومي مردم در راستاي كاهش آمار كشته ها و مصدومين در حوادث رانندگي موثر باشند.