مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبرداد :

مرگ ۳۷۹ نفر در حوادث رانندگی مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در هفت ماه امسال ۳۷۹ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این شمار، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشت.

به گزارش حرف آنلاین ؛ دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه بر اساس آمارها، ۳۰۵ نفر از فوتی‌های تصادفات هفت ماهه  امسال را مردان و ما بقی را زنان تشکیل داده‌اند، اظهار کرد: بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب شهرستان آمل با ۵۴ ، بابل با ۴۵، ساری با ۳۹ و کمترین آن شهرستان عباس آباد با ۵ فوتی گزارش شده است.

وی افزایش کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی را در محورهای مواصلاتی استان مازندران عنوان کرد و ادامه داد: از ۳۷۹ کشته تصادفات هفت ماه اخیر، ۲۷۱ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی (با افزایش یک درصدی ) و ۱۰۸ نفر در حوادث درون شهری، ( با افزایش ۴درصدی )  گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران به افزایش ۵ درصدی مصدومان تصادفات رانندگی در طی هفت ماه گذشته در سال جاری اشاره کرد و گفت:۸۵۹۴ نفر طی هفت ماهه امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

این مسئول، رعایت قوانین و مقررات رانندگی را از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست و یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.