مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست مازندران تأکید کرد: به‌روز بودن مجموعه محیط‌زیست جهت مقابله با تهاجم‌ها

ساری – خبرنگار حرف: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: به‌روز بودن مجموعه محیط‌زیست جهت مقابله به تهاجم‌ها ضروری است. حسینعلی ابراهیمی در نشست خبری با اشاره به اینکه هرگونه برخورد بابی توجهی به محیط‌زیست را بر اساس قانون اجرا می‌کنیم، عنوان کرد: در محیط‌زیست استان با تیم کارشناسی قوی و پاکدست مسائل و تکالیف قانونی […]

ساری – خبرنگار حرف: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: به‌روز بودن مجموعه محیط‌زیست جهت مقابله به تهاجم‌ها ضروری است. حسینعلی ابراهیمی در نشست خبری با اشاره به اینکه هرگونه برخورد بابی توجهی به محیط‌زیست را بر اساس قانون اجرا می‌کنیم، عنوان کرد: در محیط‌زیست استان با تیم کارشناسی قوی و پاکدست مسائل و تکالیف قانونی را به جدیت پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به گوشه‌ای از فعالیت‌های محیط‌زیست مازندران، خاطرنشان کرد: افزایش تجهیزات، ساماندهی میانکاله و مشخص کردن حریم‌ها در میانکاله، احیا بخشی از تالاب در ضلع غربی با احداث یک سازه سبک، برخورد با آتش زدن کاه و کلش، استقرار تصفیه فاضلاب در اکثر مجتمع‌های تفریحی دولتی در سواحل، ترویج مطالبه گری از سوی مردم و افزایش مشارکت مردم بخشی از فعالیت‌های این سازمان می‌باشد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با تأکید بااینکه هرگونه قطع درخت در استان حتی برای توسعه باید با نظر محیط‌زیست و منابع طبیعی باشد افزود: با وقوع سیل در استان برخی‌ها با اره موتوری‌ها به جان درختان در حاشیه رودخانه‌ها افتادند درحالی‌که در تثبیت بستر رودخانه نقش مهمی داشته است. وی تعدد دستگاه‌های متولی در حوزه محیط‌زیست و منابع طبیعی را ازجمله مشکلات بیان کرد و گفت: تاحدود زیادی جلوی قاچاق چوب گرفته شد و این درنتیجه تلاش دادستانی و دستگاه‌های مختلف است.

ابراهیمی با عنوان اینکه دخالت‌های نابجای بشر سبب تخریب زیاد حوادث طبیعی مانند سیل شده است گفت: بهره‌برداری معقول از طبیعت و دخل و تصرف همگام با طبیعت را الزامی دانست.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران در ادامه با اشاره به فعالیت نیروگاه نکا اظهار داشت: در نیروگاه نکاه مازوت بی‌کیفیت مصرف می‌شد اما امروز بیش از 80 درصد مصرف گاز دارد و به دنبال ان هستیم تا همه سیستم‌ها کنترل آلودگی کامل نصب شود. در حال حاضر فقط در مواقع ضروری از مازوت استفاده می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ایثارگرانه محیط‌بانان یادآور شد: در قانون بودجه سال جیره روزانه محیط‌بانان 7300 تومان نوشته‌شده ولی یک ظرفیتی در قانون داریم که با پیگیری آن نقاط ضعف را پوشش دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست با اشاره بااینکه تعامل مطلوب برای توسعه پایدار را خواهیم داشت گفت: محیط‌زیست به‌هیچ‌وجه مانع توسعه پایدار نیست و در این بخش همراهی می‌کنیم ولی اگر عده‌ای بخواهند عوام‌فریبی کنند جلوی‌شان ایستادگی خواهیم کرد. ابراهیمی ادامه داد: دلیلی ندارد هر صنعتی هرجایی که بخواهند لازم باشد بلکه باید کمترین اثر تخریبی را داشته باشد و نباید برای وصل کردن دونقطه، جاده‌های زیادی احداث شود و صنایع آلاینده ایجاد کنیم. وی ارزش‌گذاری اقتصادی منابع پایه را لازم دانست و گفت: ارزش اقتصادی منابع پایه بسیار زیاد است و به هر قیمتی نباید منابع طبیعی را تخریب کرد.