انتصاب در سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران؛

مجید فانی مدیرکل جدید سازمان صمت مازندران شد

مجید فانی به‌عنوان مدیر کل جدید صنعت، معدن و تجارت مازندران طی مراسمی با حضورمشاور و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت صمت و مسوولان و تشکل ها و اتحادیه ها و اصناف صنعتی ، معدنی و تجاری در محل اتاق بازرگانی استان در ساری معرفی شد.

حرف آنلاین: در این مراسم حکم فانی به عنوان مدیر کل جدید صنعت ، معدن و تجارت مازندران که از سوی سید رضا فاطمی امین وزیر صمت زده شده است، قرائت و به صورت رسمی معرفی شد.
دکتر مجید فانی پیش از این رییس دانشگاه آزاد واحد نور و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل بود. 

فانی همچنین سابقه  نایب رئیسی کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی و صنایع ایران و عضویت هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع مازندران و عضو شورای حل اختلاف دارایی و امور مالیاتی استان مازندران را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

*صنعت مازندران دچار چالش است

رییس اتاق بازرگانی صنعت ، معدن ، تجارت و کشاورزی مازندران در این مراسم ضمن قدر دانی از تلاش بی وقفه قوانلو گفت که مشکل صنعت مازندران بسیار زیاد و با چالش های جدی مواجه است.

عبدالله مهاجر با تاکید بر این که تامین مواد اولیه ، فروش ، بیمه کارگران و مالیات از عمده مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی استان است، تصریح کرد: کمبود نقدینگی و برخی مشکلات  مقرراتی که نیاز به اصلاح قانون دارد نیاز از دیگر چالش های صنعتی به ویژه معدنی استان است.

وی با اظهار این که دولت سیزدهم با رویکرد حمایتی جدی که دارد باید به این استان به صورت ویژه نگا کند ، گفت: اتاق بازرگانی به عنوان بخش خصوصی آمادگی کامل برای کمک به همه بخش های صنعت، معدن و تجارت استان دارد.

وی ظرفیت خانواده صمت استان در داشتن نیروهای کارآمد و متخصص را بسیار بالا توصیف کرد.

گفتنی است؛ در این مراسم از مهندس حسینقلی قوانلو که به مدت حدود چهار سال رسالت صمت مازندران را بر عهده داشت ، قدردانی شد . قوانلو به افتخار بازنشستگی نائل آمده است.

مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد.
حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند. بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.

مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد./ایرنا