لزوم بهره گیری شهرداری ساری از ظرفیت نخبگان

در نشستی که میان هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری و بنیاد ملی نخبگان مازندران برگزار شد، رئیس و اعضای شورای شهر مرکز استان بر بهره گیری شهرداری از ظرفیت نخبگان در دستیابی به درآمدهای پایدار تأکید کردند. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری، در این نشست که به میزبانی بنیاد ملی نخبگان […]

در نشستی که میان هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری و بنیاد ملی نخبگان مازندران برگزار شد، رئیس و اعضای شورای شهر مرکز استان بر بهره گیری شهرداری از ظرفیت نخبگان در دستیابی به درآمدهای پایدار تأکید کردند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری، در این نشست که به میزبانی بنیاد ملی نخبگان استان مازندران برگزار شد، طرفین پس از استماع صحبت ها و نظرات یکدیگر تفاهم نامه همکاری های دوطرفه را به امضاء رساندند.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: شهرداری می تواند با استفاده از ظرفیت بالقوه نخبگان به درآمد پایدار برسد.

سید مسعود مدینه با بیان اینکه در سالهای اخیر جلسات زیادی میان مسئولان و نخبگان شکل گرفته اما بدلیل نداشتن پشتوانه علمی به یک خروجی مناسب منجر نشده است، اظهار داشت: همیاری و همفکری نخبگان و صاحب نظران علمی می تواند در شتاب روند توسعه مرکز استان موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری در ساری نگاه ویژه ای به علمی نمودن کارها دارد، افزود: در فاز اول، پروژه ها و برنامه های سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری را به گونه ای تنظیم نموده ایم که حمایت و همیاری نخبگان می تواند ثمره های مناسبی را به همراه داشته باشد.

مدینه در ادامه با بیان اینکه اساسنامه سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تجاری است، خاطرنشان کرد: این موضوع یک فرصت ایده آل است در حالی که هیچ یک از شهرداری های استان چنین سازمانی را در دل خود ندارند که باید با استفاده از ظرفیت بالقوه نخبگان به درآمد پایدار رسید.علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز با بیان اینکه عمده مشکلات امروز جامعه ما سوء مدیریت است، اظهار داشت: متأسفانه در اغلب مواقع ما مسئولان با علم به اینکه تصمیم مان منافع مردم و جمع را تامین نمی کند اما با انگیزه و اهداف خاص آن کار را انجام می دهیم.

وی استفاده از نظرات کارشناسی نخبگان در پیشبرد امور در مدیریت شهری را ضروری دانست و افزود: بعنوان مثال شهرداری ها در بحث درآمدهای پایدار با مشکلات و چالش های اساسی مواجه هستند که در این مقوله ورود نخبگان و ارائه راهکارهای آنها می تواند به حل آن کمک کند.سید علی آقامیری عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری نیز نشست مشترک میان شورای اسلامی شهر و نخبگان ساری را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: بنده پس از یک دوره 30 ساله خدمت در آموزش و پرورش و کار کردن با جوانان و نوجوانان با استعداد این دیار آمادگی کامل برای همکاری با نخبگان علمی این شهر دارم.آقامیری با بیان اینکه برای استفاده از ظرفیت نخبگان در تصمیم گیری ها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود، اذعان داشت: وجود شهردار جوان و خوشفکر و البته نخبگان علمی در ساری، بهترین بستر برای توسعه روزافزون مرکز استان در همه زمینه ها علی الخصوص در حوزه گردشگری است که باید در این زمینه قدم های موثری برداریم.

وی با تأکید بر اینکه فضای علمی نباید به مسائل سیاسی آغشته شود، خاطرنشان کرد: چنانچه ما گرفتار این موضوع شویم یقیناً دود این آتش به چشم همه ساروی ها و مازندرانی ها خواهد رفت لذا توصیه اکید دارم که نخبگان عزیز به فعل و انفعلات سیاسی جامعه توجهی نکنند و به تمام توان به مسائل علمی بپردازند.

قاسم قاسمی عضو هیأت رئیسه و رئیس کمیسیون طرح و برنامه شورای اسلامی شهر ساری هم با بیان اینکه تریبون ها باید در اختیار نخبگان قرار گیرد، گفت: استفاده از نخبگان در تصمیم گیری ها و اجرای برنامه ها امری ضروری است چرا که با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی برای خلق کارهای جدید به وجود این عزیزان نیاز مبرم داریم.