حسینی پور استاندار مازندران؛

قطار توسعه مازندران به حرکت درآمده است

استاندار مازندران گفت: قطار توسعه مازندران با ریل گذاری یکسال اخیر به حرکت درآمده است.

به گزارش حرف آنلاین،  سید محمود حسینی پور در همایش نام‌آوران به مناسبت روز مازندران ، به تشکیل حکومت شیعیان برای اولین‌بار در مازندران افتخارآمیز دانست و اظهار داشت: مازندران مفاخر بزرگی در تاریخ دارد که در مقایسه با دیگر استان ها حضور این مفاخر در تاریخ ادبیات و فلسفه ایران افتخارآمیز است.

وی‌با اشاره به اینکه، مازندران در صدر علمای اسلام قرار دارد، تصریح کرد: شخصیت های والایی هویت اسلامی را در مازندران نظیر آیت کوهستانی، شیخ فضل الله نوری، علامه حسن زاده آملی و علامه جوادی آملی حفظ کردند.

به گفته وی، مازندران در حفظ کشور ایران اسلامی با تقدیم ۱۰۴۰۰ شهید نقش ممتازی را در تاریخ به ثبت رساند و در حوزه ورزش و کشاورزی نیز این استان افتخارات کم نظیری دارد.

حسینی پور با تاکید براینکه، باید تلاش کنیم مازندران بزرگ و یکپارچه را در کشور و بین الملل به قله های تعالی برسانیم، گفت: در حوزه های مختلفی مازندران نیازمند تحول است، شاید روز مازندران بهانه ای باشد که تمام بزرگان مازندران برای پیشرفت آن تلاش کند.

وی افزود: حفظ هویت مازندران نخستین اقدام باید باشد چون با کاهش شدید جمعیت مورد تهدید قرار گرفته است، مازندران براساس فرمایش رهبری نباید فقیر داشته باشد، در واقع با این ظرفیت ها انصاف نیست که در مازندران بیکار داشته باشیم. همه موظف هستیم که پای کار باشیم چون دولت به تنهایی نمی تواند ، بلکه نیازمند همراهی و مشارکت همه است.‌

حسیمی پور تصریح کرد: قطار توسعه مازندران یا ریل گذاری صورت گرفته در یکسال گذشته به حرکت در آمده و نیازمند مشارکت بیشتر برای سرعت حرکت این قطار هستیم.