رئیس سازمان برنامه‌ریزی مازندران:

عدم اجرای ۲۹۵ طرح روستایی از ایجاد ۷۰۰ شغل جلوگیری کرد

حرف آنلاین: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: در راستای اجرای طرح‌های اشتغالزایی روستایی در مازندران در سال گذشته ۲۹۵ طرح که میتوانست حدود ۷۰۰ شغل ایجاد کند، باوجود پرداخت تسهیلات اجرا نشد و به انحراف رفته است.

فرج‌الله فتح‌الله پور در چهارمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران که با حضور استاندار مازندران، ضمن ارائه عملکرد طرح‌های اشتغالزایی در استان، اظهار کرد: موضوع بهره‌برداری از املاک مازاد باید در شورای برنامه‌ریزی تصویب و سپس عملیاتی شود.

وی با اشاره به بازسازی ساختمان‌ گمرک بابلسر توسط پارک علم و فناوری افزود: همچنین ساختمان مرکز تحقیقات کشاورزی امام علی (ع) گتاب بابل جهت اشتغال معتادان بهبودیافته نیز واگذار شد که مقرر است ظرف دوهفته نسبت به روند اداری آن اقدام کند.

فتح الله پور اعلام کرد: در سال گذشته، ۴ هزار و ۶۰۹ طرح اشتغالزایی در بخش روستایی مازندران اجرا و ۵ هزار شغل ایجاد شد، اعتبار تخصصی به استان ۶۶۷ میلیارد تومان بود که افزون بر ۵۳۴ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان طرح‌های اشتغالزایی پرداخت شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران عنوان کرد: از ۴ هزار و ۸۱۶ مورد طرح‌های رسیده به بانک، ۴ هزار و ۶۳۲ طرح عقد قرارداد و ۴ هزار و ۶۰۹ متقاضی نیز تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند، همچنین ۶۷۲ مورد در بابل، ۶۷۰ طرح در ساری و ۴۴۸ طرح در قائمشهر به اجرا درآمده است.

این مسئول با اشاره به اجرای ۳ هزار و ۷۰۵ طرح و ایجاد ۵ هزار و ۴۳۴ شغل، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۹۵ طرح نیز تسهیلات دریافت کرده، اما کاری انجام ندادند، بنابراین بیش از ۷۰۰ شغل به انحراف رفته است.