ظرفیت ۶ هزار و ۵۰۰ نفری اقامت محمودآباد در ایام نوروز

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری محمودآباد از ظرفیت 6 هزار و 500 نفری اقامت در ایام نوروز 1402 خبرداد.

به گزارش حرف آنلاین ؛ نبی الله اصغری رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه تقریباً درهمه ی کشورهای جهان به موضوع گردشگری اهمیت داده و به آن به عنوان یک صنعت مولد پول ساز و اشتغال آفرین توجه دارند ، گفت : درایران با مصوبه هیئت محترم وزیران در سال ۱۳۹۲ به منظور توسعه گردشگری ، مدیریت یکپارچه سیاستگذاری برنامه ریزی ، نظارت بر سفرهای داخلی و خارجی ، ایجاد هماهنگی و انجام در ارائه خدمات مناسب به مسافران ؛ ستاد هماهنگی خدمات سفر تشکیل گردید و به تناوب آن ، ستاد خدمات سفر در هر استان به ریاست استاندار و در شهرستان ها به ریاست فرماندار می باشد.

وی ستاد خدمات سفر را یک ستاد دائمی در طول سال برشمرد و افزود : در برخی از ایام سال که به اصطلاح با پیک مسافر مواجه هستیم ، ستاد ویژه ای مانند ستاد خدمات سفر ویژه نوروز تشکیل می شود.

نبی الله اصغری اظهار کرد : معمولاً شروع فعالیت ستاد نوروزی از دی ماه با تشکیل جلسات در فرمانداری شروع می‌شود و تا اواخر اسفند موضوع برنامه ریزی و انجام وظایف ادارات در جلسات تدوین می شود و هر ستاد دارای چندین کمیته است که بر حسب وظیفه ذاتی و ستادی ، مأمور و انجام امور آتی در تسهیل جریان سفر و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران می شوند.

اصغری تصریح کرد : جریان و فرایند سفر در شهرستان توریستی محمودآباد از دی ماه شروع شده و با توجه به ظرفیت بالای شهرستان در جذب مسافر و گردشگر به لحاظ مواهب خدادادی، برنامه ریزی های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری محمودآباد از ظرفیت 6 هزار و 500 نفری اقامت در ایام نوروز خبرداد : این ظرفیت شامل حدود ۱۸۰۰ تخت تاسیسات دائمی مانند هتل، هتل آپارتمان ، متل – حدود ۲۰۰۰ تخت تاسیسات دولتی مانند مجتمع نفت ، نیروی هوایی و… و مابقی ظرفیت شامل خانه های استیجاری و خصوصی مثل ویلا ، سوئیت ، آپارتمان می باشد که به عنوان خانه مسافر دارای مجوز گردشگری است.

وی ادامه داد : درایام نوروز سال گذشته و در بازه زمانی ۲۷ اسفند تا ۱۳ فروردین آن سال ، حدود ۲۲۶ هزار و ۲۵۱ نفراقامت ثبت شده است .

این مسئول تاکید کرد : رزرو هتل ها و متل های شهرستان از اواخر بهمن ماه شروع شده و با توجه به شرایط خاص امسال پیش‌ بینی می‌شود که انشالله تمامی تاسیسات گردشگری با ۱۰۰ درصد ظرفیت پذیرای مهمانان ورودی شهر باشند.

او اذعان داشت : به غیر از سواحل شهرستان که به لحاظ ماسه ای بودن و راه دسترسی مناسب وجود زیرساخت ها همواره پذیرای صدها هزار نفر گردشگر می باشند مانند ساحل دارایی؛ مراکز گردشگری انسان‌ساز که به عنوان مراکز سرگرمی و تفریحی در شهرستان هستند مانند مجموعه گردشگری سیمرغ می تواند پذیرایی هزاران نفر مسافر و گردشگر باشد.

اصغری خاطرنشان کرد : باید اذعان داشت شهرستان ساحلی محمودآباد حداقل به نسبت شهرهای ساحلی همجوار خود به لحاظ داشتن مراکز خرید و تفریحی کمبود محسوسی دارد که انشالله با رفع موانع موجود و ورود سرمایه گذران، شاهد رونق بیشتر در مقوله تفریحی و سرگرمی باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری محمودآباد با عنوان اینکه نوروز امسال متفاوت تراز نوروز سال های گذشته است ، اشاره کرد : ما در فروردین ۱۴۰۲ با دو عید مواجه می شویم ، عید باستانی نوروز و عید خلوص و بندگی رمضان که به همین دلیل نگاه برنامه های نوروزی امسال متفاوت تر از سال‌های گذشته خواهد بود و در اجرای برنامه‌های فرهنگی ، ایجاد نوروزگاه ها و برپایی نمایشگاه های توانمندی شهرستان با نگاه به ماه مبارک رمضان، برنامه ریزی های اصلی متولیان امر صورت گرفته است.

شایان ذکر است؛ محمودآباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی ، اولین شهر ساحلی متصل به پایتخت و از بهترین شهرهای شرقی استان مازندران بوده که همه ساله میزبان مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور علل الخصوص در فصول بهار و تابستان است.