افزایش نرخ واحدهای پذیرایی مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، اعمال نرخ‌های جدید وافزایشی در واحدهای پذیرایی این استان را براساس اعلام معاونت گردشگری این اداره کل اعلام کرد.

به گزارش حرف آنلاین؛ صادق برزگر گفت: با بررسی که توسط معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی صورت گرفته، نرخ جدید وافزایشی به واحدهای پذیرایی که کمترین فشار به مردم وحتی مسافران داشته باشد و برای متصدیان واحدهای پذیرایی واقامتی نیز مقرون به صرفه باشد، اعمال شد.

وی افزود: بهرحال متناسب با تورم جامعه ، خریدها وتامین مواد اولیه‌ای که واحدهای پذیرایی واقامتی برای میزبانی از مسافران و مردم دارند، محاسبه شده تا به نوعی عدالت برای فعالان این بخش نیز رعایت شده باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، همچنین به افزایش ظرفیت‌های ایجاد شده برای پذیرایی از مسافران نوروزی دراستان اشاره کرد وادامه داد: تا پیش از نوروز۱۴۰۲ حدود یک میلیون و۲۵۰ هزار نفر شب اقامت درتاسیسات گردشگری مازندران فراهم سازی شده که بالاترین آمار در اقامت شب مسافر دراستان را شامل می‌شود.

برزگر اضافه کرد: در مجموع حدود ۲۰ درصد به حجم ظرفیت پذیرش اقامت مسافران نوروزی و دیگر ایام سال با بهره برداری از چندین هتل، هتل آپارتمان و اقامتگاه‌های سنتی و مهمانپذیرها، متل‌ها، خانه مسافر افزایش یافته است.

وی شمار تاسیسات ومجموعه‌های گردشگری برای پذیرایی از مسافران و میهمان‌های نوروزی شامل مسافران و گردشگران در هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، اقامتگاه بومگردی، هتل بیمارستان‌ها، هتل بوتیک سنتی، اقامتگاه‌های موقت‌را بیش از ۶ هزار واحد اعلام واضافه کرد: برای هماهنگی‌های لازم به منظور پذیرایی از مسافران نوروزی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی مازندران در۱۲ کمیته ستاد تسهیلات سفر برنامه ریزی‌های مدونی را از ابتدای بهمن شروع کرده است.

وی یادآورشد: درحوزه اسکان مسافران نوروزی نیز علاوه بر اماکن و تاسیسات گردشگری زیرمجموعه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران، ازظرفیت اقامتی دیگر دستگاه‌های اجرایی وخدمات رسان نیز بکارگیری شده است.

براساس گزارش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، از آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر در تاریخ ۱۶ اسفند پارسال تاکنون روز هفتم فروردین سال ۱۴۰۲ اقامت حدود ۱۱ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۹۹۰ نفر در این استان ثبت شده است.

بنا بر این گزارش، تعداد اقامت مسافران نوروزی در مازندران بعد از دور نخست سفر تعطیلات نوروزی بیشتر شده است به طوری‌که در روزهای ششم و هفتم فروردین ماه که پایان این دور از سفرها بود حدود ۲ میلیون نفر شب اقامت در استان ثبت شد.