۳۲۰ هزار خدمات بهداشتی و درمانی در طرح سلامت نوروزی مازندران ارائه شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران با اشاره به ارائه خدمات شبانه روزی مراکز درمانی و بهداشتی استان به مسافران، گفت: در قالب طرح سلامت نوروزی تاکنون ۳۲۰ هزار خدمت در حوزه سلامت ارائه شده است.

به گزارش حرف آنلاین ؛ فرهاد غلامی، اظهار کرد: مراکز درمانی این دانشگاه در طرح سلامت نوروزی امسال توانسته است تاکنون ۵۰ هزار و ۶۶۹ مورد ویزیت پزشکان عمومی را انجام دهد.

وی افزود: همچنین یک هزار و ۵۹۴ مود ویزیت دندان‌پزشکی در مراکز درمانی علوم پزشکی مازندران انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تعداد نسخه‌های صادره در این مدت را ۴۰ هزار و ۲۵۳ مورد اعلام و خاطرنشان کرد: ۳۳ هزار و ۲۶۶ مورد تزریقات برای هموطنان انجام شد و در زمینه پانسمان نیز ۷۷۵ مورد ارائه خدمت صورت گرفت.

این مسئول انجام ۹۵۲ مورد نوار قلب برای بیمارانی که به مراکز درمانی مازندران مراجعه کردند اشاره و تصریح کرد: همچنین ۶۷۴ مورد اعزام بیمار با آمبولانس و ۶ هزار و ۹۶۶ مورد واکسیناسیون انجام شد.

به گفته دکترغلامی تعداد موارد مراقبت ناشی از حیوان گزیدگی یک‌هزارو ۵۱۰ نفر بود و نیز تعداد موارد بازرسی بهداشتی محیط حرفه‌ای در قالب ۱۶ هزارو ۴۷۹ مورد انجام شد.

همچنین در این میان یک‌هزار و ۶۴ مورد اخطاریه برای واحدهای متخلف صادر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در این مدت ۶۸۱ مورد گشت مشترک در مازندران انجام شد، گفت: ۱۷۹ مورد شکایت بررسی شد و ۱۲ هزار و ۲۷۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف معدوم شده کشف و ضبط شد.

این مسئول تعداد نمونه برداری مواد غذایی و سامانه‌های آبرسانی بازرسی شده استان را در این مدت به ترتیب ۴۰ و ۷۹۱ مورد اعلام کرد.

وی تعداد کل ماموریت انجام شده توسط اورژانس مازندران در این مدت را ۶ هزارو ۳۸۸ ماموریت ذکر کرد و گفت: در این مدت اورژانس به یک‌هزارو ۱۴۱ مصدوم حوادث جاده‌ای خدمات‌دهی کرد.

غلامی در خصوص خدمات اورژانس بیمارستان‌ها نیز از انجام ویزیت ۱۱۴ هزارو ۸۶۱ بیمار خبر داد و افزود: در این مدت ۱۰ هزارو ۹۵۹ بیمار بستری شده در بیمارستان و یک‌هزار و ۱۸۵ مصدوم تصادفات در اورژانس بیمارستان‌ها پذیرش شدند.

وی گفت: در این مدت سه هزارو ۲۹ مورد جراحی و ۶۹۴ مورد زایمان در بیمارستان‌های مازندران انجام شد و در این مدت ۱۴۲ بیمار به مراکز درمانی دیگر اعزام و ۱۴۶ بیمار نیز از سایر مراکز درمانی پذیرش شدند.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران به عنوان یکی از دو دانشگاه علوم پزشکی این استان اکنون از طریق ۲۶ بیمارستان دولتی، ۱۴ بیمارستان خصوصی به تعداد حدود پنج هزار تخت بیمارستانی، بیش از یک‌هزار خانه بهداشت و ۴۵۰ مرکز جامع شهری و روستایی خدمات دهی در حوزه سلامت را به مردم ارائه می‌کند.