سفارش نمی پذیریم

ساری_ خبرنگار حرف: دادستان مرکز مازندران و سخنگوی دستگاه قضایی استان مازندران گفت: همه به دنبال رسیدگی قانونی به پرونده شهرداری ساری هستند و دادستانی نیز به بهترین وجه بدون پذیرش سفارش و تعارف رسیدگی می کند. یونس عالمی حسینی در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در ساری با اشاره به اینکه اخیرا پرونده […]

1

ساری_ خبرنگار حرف: دادستان مرکز مازندران و سخنگوی دستگاه قضایی استان مازندران گفت: همه به دنبال رسیدگی قانونی به پرونده شهرداری ساری هستند و دادستانی نیز به بهترین وجه بدون پذیرش سفارش و تعارف رسیدگی می کند.

یونس عالمی حسینی در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در ساری با اشاره به اینکه اخیرا پرونده ای درباره شهرداری مرکز مازندران مطرح شده است، تصریح کرد: در پرونده سازمان عمران شهرداری ساری مسائلی رخ داد که به سوالات خبرنگاران در نشست قبلی پاسخ دادیم؛  این پرونده از سوی اداره کل  بازرسی مازندران به دادسرا ارسال شده و پرونده گزارش تخلف مالی بود که متهمین آن مشخص است.

وی درباره عنوان اتهام نیز افزود: اختلاس،سواستفاده، جا به جایی مالی یا هر چیزی در این پرونده می تواند باشد ولی پس از نتیجه قطعی عنوان اتهام قابل تشخیص است اما انصاف این است که پرونده ای تشکیل شده و بدون تعارف در حال رسیدگی هستیم و نباید جنجال آفرینی شود. افرادی احضار شدند و تفهیم شده و قرار تامین صادر خواهد شد. دلیل نمی شود که خدمات را نادیده بگیریم.

دادستان مرکز مازندران درباره آخرین وضعیت این پرونده تصریح کرد: متهمان به سوالات بازپرس پاسخ دادند و پس از کارشناسی با جمع بندی نتایج اعلام می شود. قدم به قدم با بازپرس همراه هستم و اشراف کامل به پرونده داریم. نیاز به تحقیقات بیشتر هم باشد در این راستا انجام می دهیم. متهمین پرونده مشخص هستند و انتشار اسامی افراد مختلف ناپسند است. بازپرس باید عنوان اتهامی را احراز کرده و اظهار نظر کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا در روند رسیدگی به این پرونده از سوی فرد یا افرادی تحت فشار هستید یا خیر، ادامه داد: حسینی عالمی یاد نگرفته که تحت فشار قرار بگیرد. آنهایی که از سوابق بنده مطلع هستند، می دانند که کسی جرات ندارد مرا تحت فشار بگذارد. هر مسولی با ما صحبت کرد، خواستار رسیدگی شفاف بود؛ شهردار ساری هم در دو جلسه ای که داشتیم درخواست رسیدگی قانونی داشت که هر فردی تخلفی کرد شفاف برخورد شود. همه به دنبال رسیدگی قانونی هستند. دادستانی به بهترین وجه به پرونده شهرداری ساری رسیدگی می کند. دو امام جمعه هم که از سوی خبرنگار مطرح شده خواستار رسیدگی قانونی بودند. حضور مسولان در مراسم یا مکان های مربوط به شهرداری دلیل بر حمایت از آن نهاد نیست. حتی لازم باشد از خود شهردار ساری هم تحقیق خواهیم کرد.

دادستان مرکز مازندران با بیان اینکه در نقدها از این پرونده و حوزه شهرداری ساری کارهای خوب هم گفته شود و هم نقص ها گفته شود، افزود: پرونده کاملا کارشناسی هست و نظرات باید کارشناسی باشد. تعجیل در پرونده های حقوقی غلط است و قاضی باید بررسی ها را کامل کرده و بهترین قضاوت را داشته باشد. این پرونده نیز با سایر پرونده ها فرقی ندارد و رسیدگی قانونی انجام خواهد شد. تمام زوایای پرونده باید روشن شود و حقی از هیچ کس نباید ضایع شود. به دنبال اجرای عدالت هستیم و عجله برای تصمیم گیری مصلحت نیست.

وی ادامه داد: زمان رسیدگی نهایی بستگی به نظر قاضی دارد و زمان رسیدگی نیز روند قانونی را طی می کند. هیچ خط قرمزی در این پرونده نداریم. تاکنون نیز هیچ کدام از مسولین شهرداری احضار نشدند ولی اگر نیاز باشد هر فردی لازم باشد احضار می شود. جمع مبلغ اعلام شده در پرونده شهرداری ساری 290 میلیارد تومان است و دلیل نمی شود که همه این مبلغ اختلاس باشد، می تواند کار درستی باشد ولی بدون مصوبه باشد که آن هم تخلف است.

سخنگوی دستگاه قضایی مازندران همچنین درباره دغدغه های دادستانی مازندران تصریح کرد: یکی از دغدغه ها بحث تخلفات معادن شن و ماسه است. اغلب معادن ایراد فنی و زیست محیطی دارند. از مدیرکل محیط زیست خواستیم که وضعیت پساب این معادن به دادستانی ارسال شود. نحوه برداشت ها و مسائل زیست محیطی نیز در معادن استان ایراداتی دارد که در برخی بازدیدها دستور پلمب دادیم.

وی افزود: سازمان صنعت و معدن مجوز معادن را صادر می کند و باید در برخی مواقع با منابع طبیعی هماهنگ باشد که در این رابطه ارتباط بسیار ضعیف است. قرار شد هماهنگی بیشتری داشته باشند تا معادن شن و ماسه ساماندهی شود.

حسینی عالمی با اشاره به شرایط اجتماعی استان تصریح کرد: خشونت در مازندران بالاست و همه نهادها باید کمک کنند تا مسئله حل شود. متاسفانه آمار نشان می دهد مازندرانی ها عصبانی هستند که باید این رفتارها اصلاح شود زیرا اکثر پرونده های خشونت مربوط به افراد بومی هستند. برنامه جدی برای مقابله با خشونت در فضای مجازی و جامعه داریم و اجازه استفاده از اسلحه هم برای ماموران داده شده است.

وی با اشاره به وضعیت استان مازندران در زمینه بنزین اظهار کرد: کمبود بنزینی در استان مازندران وجود نداشت؛ دلیل کمبود در غرب استان این بود که ناهماهنگی در توزیع بنزین وجود داشت که با ورود استاندار این مشکل حل شد. کمبود ایجاد شده در روزهای اخیر استفاده بیش از اندازه مردم به دلیل توجه به شایعات بود و معتقدیم این رفتارها در شان مردم نیست.

دادستان مرکز مازندران تصریح کرد: وضعیت محیط زیست استان اصلا خوب نیست. مردم، برخی کارخانجات و معادن به در حال آسیب زدن به محیط زیست هستند. به گفته وی، براساس استعلام از محیط زیست از 22 شناگاهی که نمونه برداری شده دو مورد کاملا سالم است و 18 شناگاه وضعیت زرد دارند که مردم تشخیص می دهند شنا کنند یا نه. دو شناگاه وضعیت قرمز دارند که تعطیل شده اند و نیز شناگاه های ساری وضعیت زرد داشته و مشکلاتی دارند.