سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران:شهرداری‌ها به بودجه‌های عمرانی توجه کافی داشته باشند

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به دفترچه درآمدی و دفترچه بهای شهرداری های استان بر این مساله تاکید کرد که حتما باید 30درصد درآمدهای شهرداری ها به بودجه های عمرانی اختصاص یابد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به دفترچه درآمدی و دفترچه بهای شهرداری های استان بر این مساله تاکید کرد که حتما باید 30درصد درآمدهای شهرداری ها به بودجه های عمرانی اختصاص یابد.

به گزارش حرف آنلاین، احمد توکلی یکشنبه 13اسفند ماه  در همایش شهرداران سراسر مازندران واقع در مجتمع فرهنگی و تفریحی نفت محمودآباد با بیان اینکه پس از پایان انتخابات پاکسازی شهرها به همت شهرداری های استان به روال عادی خود انجام شده است، اظهار کرد: همین روند تا نوروز و نیز متقارن با ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و از شهرداران انتظار می رود ضمن برگزاری آیین های نوروزی متناسب، سیما و منظر شهری را نیز فضاسازی کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری ها باید به دنبال جذب گردشگر باشند، تصریح کرد: مساله مهم دومی که شهرداری ها باید به آن توجه داشته باشند، اجرای پروژه های عمرانی است که ساخت المان ها و فضاسازی مطلوب در کنار پروژه های زیرساختی اهمیت دارد.

توکلی با اشاره به دفترچه درآمدی و دفترچه بهای شهرداری های استان بر این مساله تاکید کرد که حتما باید 30درصد درآمدهای شهرداری ها به بودجه های عمرانی اختصاص یابد، گفت: برای سال آینده پیش بینی می شود که شهرداری های مازندران 15هزار میلیارد تومان بودجه داشته باشند که باید هشت هزار میلیارد تومان آن به پروژه های عمرانی اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه در حوزه ساماندهی سواحل ۳۰ درصد بودجه عمرانی شهرداری های ساحلی به منظور ایجاد تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی در نظر گرفته شود، عنوان کرد:  در سال جاری 32 خودرو به شهرداری های استان اختصاص یافته است که این تعداد دریافت و توزیع شده و مابقی نیز در دستور کار است همچنین ۲۷ دستگاه تنفسی و هفت دستگاه لودر نیز دریافت و تحویل شهرداری‌های متقاضی داده شد.

این مسئول یادآور شد: ساخت سرویس‌های بهداشتی به منظور نیاز گردشگران، روشنایی معابر و زیباسازی نوری، نمایشگاه‌های صنایع دستی و معرفی سوغات، استقبال از بهار و ماه مبارک رمضان، جمع‌آوری سگ های بلاصاحب، موضوعاتی است که از سوی شهرداران مورد توجه قرار گیرد.