ساماندهی شیرابه های زمین زباله شهرداری آمل

حرف آنلاین:به منظور تصفیه کامل شیرابه های ناشی از دفن زباله در زمین زباله شهرداری آمل ، واقع در منطقه عمارت و رسیدن به استاندارد های مورد نظر محیط زیست ، شورای اسلامی شهر آمل در حال رایزنی با شرکت های فعال در این زمینه است . در جلسه ای با حضور نماینده شرکت فعال […]

حرف آنلاین:به منظور تصفیه کامل شیرابه های ناشی از دفن زباله در زمین زباله شهرداری آمل ، واقع در منطقه عمارت و رسیدن به استاندارد های مورد نظر محیط زیست ، شورای اسلامی شهر آمل در حال رایزنی با شرکت های فعال در این زمینه است .

در جلسه ای با حضور نماینده شرکت فعال در زمینه تصفیه شیرابه در کشور گفت: به منظور کاهش خطرات زیست محیطی ، انسانی و دامی شیرابه در پائین دست بایستی نسبت به تصفیه آن اقداماتی صورت بگیرد . سلامت مردم از هر چیز مهمتر است .

IMG_4151
خسرو ابراهیم زاده ضمن قدردانی  از همراهی  تک تک اعضای شورا بویژه دکتر فرزین محمودی پاتی رئیس مرکز پژوهش و دکترمسعود تسلیمی نائب رئیس شورا  گفت : طی نامه ای وضعیت دپوی زباله شهرستان آمل به آیت الله هاشمی رفسنجانی ارسال شد . ایشان مهندس یاسر رفسنجانی را مامور پیگیری این امر کرد که خوشبختانه منجر به امضای تفاهم نامه مطالعاتی ، فناوری و عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی با استانداری مازندران برای اجرای طرح مدیریت پسماند با تکنولوژی پلاسما شد .

IMG_4174
ابراهیم زاده اظهار داشت : این تفاهم نامه با هدف تحقق راهبرد توسعه فناوری در بکارگیری روش های نوین و کارآمد در مدیریت پسماند با تضمین ملاحضات زیست محیطی و بهره برداری از مزیت های مرتبط با امحاء و بازیافت زباله شهری و صنعتی و در نهایت تبدیل آن به انرژی در راستای ارتقاء سلامت شهروندان و محیط زیست شد .
وی با اشاره به اینکه علارقم اجرای طرح مدیریت پسماند با تکنولوژی پلاسما با تفاهم نامه اخیر استانداری مازندران و دانشگاه آزاد اسلامی و تولید شیرابه در بیش از سی سال دفن زباله در منطقه عمارت ؛ افزود: با آزمایشات انجام شده متاسفانه شیرابه زباله های دفن شده در منطقه عمارت تا عق ۱۵۰ متری زمین نفوذ کرده است .
رئیس شورای اسلامی شهر آمل اضافه کرد: شورای اسلامی شهر دوره چهارم با برگزاری جلسات متعدد با شرکت های فعال در این زمینه در روزهای آینده و انتخاب شرکت مناسب ،اراده ای جدی به منظور ساماندهی و بی خطر سازی شیرابه های زباله در منطقه عمارت دارد./روابط عمومی شورا