زنگ کتابخوانی در سراسر مدارس مازندران نواخته شد

با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، زنگ کتابخوانی و مطالعه در مدرسه شهید منانی ساری با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران همزمان با سراسر استان نواخته شد.

به گزارش حرف آنلاین، زنگ کتابخوانی همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی با حضور آرزو ولی‌پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران، جعفری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران، معاون مدیرکل و رئیس آموزش پرورش ناحیه یک ساری و مسئولان شهرستان در مدرسه نمونه دولتی شهید منانی ساری همزمان با سراسر استان مازندران با دستان فرزند شهید رادمهر به صدا درآمد.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه‎های عمومی مازندران در این مراسم ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، مطالعه در ارتقای رشد دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان را جزو ضرورت‌های جامعه بر شمرد و اظهار داشت: آینده کشور متعلق به افرادی است که اهل مطالعه و به دنبال کسب علم و دانش هستند می‌باشد.

ولی پور بر ضرورت گرایش جامعه به مطالعه تاکید کرد و افزود: دانش‌آموزان باید با کتاب انس گرفته و با آن ارتباط مستمری داشته باشند.

به گفته وی کتاب‌خوانی باید در جامعه به عنوان یک دغدغه ترویج شود و سپس بیان کرد: کتابخانه‌های مدارس باید به کتابخانه‌های عمومی در ارتباط باشد تا دانش‌آموزان آسان‌تر به نیازهای خود دست پیدا کنند و اطلاعات خود را افزایش دهند.

در زنگ هفته کتاب و کتابخوانی مصطفی جعفری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران نیز به اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: کتابخوانی دریچه‌ای برای ورود به دانش است به این منظور باید هفته کتاب و اهمیت کتابخوانی را به درستی به دانش‌آموزان معرفی کرده و آنان را به این سمت سوق دهیم.

جعفری با تاکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه مطالعه کتاب و ارتقاء دانش، افزود: از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی در دنیا دستیابی به اطلاعات بروز جهان است بنابراین در صورتی که سرانه مطالعه کتاب افزایش یابد موجب سرعت بخشیدن به توسعه در کشورها خواهد شد.