رییس مجمع نمایندگان استان خبرداد: افزایش قیمت کالا با افزایش نرخ بنزین در مازندران

ساری – خبرنگار حرف | رییس مجمع نمایندگان مازندران گفت: با افزایش نرخ بنزین، قیمت برخی کالاها در استان افزایش یافته است که باید این افزایش قیمت ها کنترل شود. علی محمد شاعری در جلسه شورای اداری استان مازندران در ساری با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی فصل الخطاب را فرمایشات رهبری می […]

ساری – خبرنگار حرف | رییس مجمع نمایندگان مازندران گفت: با افزایش نرخ بنزین، قیمت برخی کالاها در استان افزایش یافته است که باید این افزایش قیمت ها کنترل شود.

علی محمد شاعری در جلسه شورای اداری استان مازندران در ساری با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی فصل الخطاب را فرمایشات رهبری می دانیم هر آنچه ایشان بفرمایند انجام خواهیم داد، اظهار داشت: در موضوع بنزین اگر چه نمایندگان در جریان افزایش نرخ نبودند و نمایندگان هم مانند مردم غافل شده بودیم اما در هر شرایط بر خورد لازم می دانیم تبعیت از ولی امر مسلمین داشته و اوامر ایشان را تبعیت کنیم‌.

وی با بیان اینکه از دولت هم می خواهیم در تصمیمات مهم کار کارشناسی را سرلوحه خود قرار دهد، افزود: مردم ولی نعمت ما هستند، اگر می خواهیم مردم طرح های بزرگ را بپذیرند و همکاری بیشتری و مشارکت بهتری داشته باشند و دولت تنش ها و هزینه های اجرای طرح های نپخته را کاهش دهد‌.

شاعری با تاکید براینکه  تبعیت خود را از فرمایشات رهبری اعلام می کنیم و انتظار از رییس قوه و دستگاه های اجرایی وجود دارد که این افزایش نر بنزین بر روی قیمت کالاها و خدمات اثرات غیرقابل کنترلی برجای نگذارد، ادامه داد:  گزارش هایی از افزایش قیمت ها در مازندران گزارش شده که باید کنترل شود. شرایط ویژه ای در بخش کشاورزی وجود دارد؛  کشت پاییزه شروع شده، فصل تامین نهاده ها و تامین سوخت است و نباید اجازه دهیم افزایش قیمت رخ دهد.

نماینده شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لایحه بودجه ۹۹ در آستانه تقدیم به مجلس است که بسیاری از ردیف ها حذف شده و تغییرات زیادی داشته است، بیان کرد: نیاز است مسولان مازندران در باره لوایح و بودجه هایی که قرار است به استان تعلق گیرد تلاش داشته و تغییر ات را کنترل کنند‌.  علاوه بر تغییر شکل لایحه ها، کاهش وابستگی بودجه به نفت به دلیل ضرورتی که رهبری فرمودند نیز در لایحه سال آینده دیده شده است‌. دولت لایحه شرکت ها و بودجه عمومی را جداگانه به مجلس می فرستد.

شاعری با اشاره به رضایت کشاورزان از صادرات کیوی و تعیین قیمت مرکبات شب عید  در استان تاکید کرد: صادرات کیوی به خوبی انجام شده و مردم راضی هستند، تعیین قیمت پرتقال برای شب عید هم مناسب است اما هنوز اجرایی نشده است که نیاز است هرچه سریعتر صورت گیرد و خرید پرتقال  شب عید آغاز شود. در قیمت برنج نیز رکودی صورت گرفته است و برنج در انبارها وجود دارد که با تزریق آن به بازار شوک قیمتی ایجاد خواهد شد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه در  چهار آبان توجه به صادرات همکاری ایران با ۵ کشور اوراسیا باید نهادینه می شد و تعرفه ها احصا و نهایی اما عملیاتی نشده است، تصریح کرد:

۲۰۰ میلیون دلار حجم تجارت ایران با روسیه است و بایدبازار این کشورها به روی محصولات مازندران باز شود.