آخرین وضعیت پروژه های عمرانی از زبان رضا علیخانی کوشکک معاون هماهنگی عمرانی استاندار مازندران

حرف انلاین: آخرین وضعیت پروژه های عمرانی از زبان رضا علیخانی کوشکک معاون هماهنگی عمرانی استاندار مازندران تشریح شد

دی ماه سال گذشته بود که در حکمی از سوی وزیر کشور و با پیشنهاد سیدمحمودحسینی‌پور استاندار مازندران،  رضا علیخانی کوشکک به عنوان معاون هماهنگی عمرانی استاندار مازندران منصوب شد.

رضا علیخانی کوشکک

رضا علیخانی کوشکک کیست؟

رضا علیخانی اهل روستای کوشکک از توابع بخش کجور شهرستان نوشهر است که دکترای صنایع با گرایش مهندسی سیستم و تحقیق در عملیات دارد. وی همچنین در کارنامه خود  مدیریت کمیته ترابری تحرک مرکز مطالعات و پژوهش‌های لجستیکی دانشگاه جامع امام حسین (ع)  و سوابق مختلف فرماندهی، مدیریتی و پژوهشی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در حوزه‌های عمرانی، لجستیک، حمل ونقل، زنجیره تامین، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران را دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران همچنین صاحب تألیفات متعدد اعم از کتب و مقالات علمی و پژوهشی در نشریات معتبر داخلی و بین المللی است و در دانشگاه نیز سابقه تدریس دارد.عضویت در انجمن مهندسی حمل ونقل ایران، جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور و انجمن لجستیک ایران در سوابق معاون جدید استاندار مازندران دیده می‌شود.

نقطه نظرات رضا علیخانی کوشکک معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در مراسم معارفه اش

رضا علیخانی کوشکک در مراسم معارفه اش اظهار داشته بود که رفع مشکلات و گره‌گشایی و تسهیل در پروژه‌های عمرانی از موضوعاتی است که برای آن باید برنامه‌‌ریزی لازم انجام شود. معاون هماهنگی عمرانی استاندار مازندران همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در توسعه استان بر ایجاد مرکز مطالعاتی و عملیاتی کردن این موضوع تاکید کرد . وی همچنین در مراسم معارفه اش بر مطالبه گری بعنوان یک اصل کلی تاکید و گفت که همه مدیران دستگاههای اجرایی باید سند راهبردی داشته باشند تا برای رسیدن به هدف با توجه به استراتژی تعیین شده برنامه ارائه دهند و اثربخشی کار را به خوبی تبیین کنند . معاون عمرانی استاندار مازندران همچنین از مدیران درخواست دارم که پیشت میز نشین نباشند و به صورت عملیاتی در محل اجرای پروژه‌ها حضور داشته باشند. وی با اشاره به ضرورت حساسیت دستگاههای اجرایی به مقوله های تخریب تخریب محیط‌زیست، دریاخواری ، کوه‌خواری، و …. تاکید کرد .

در ذیل گوشه از روند پروژه های عمرانی مازندران را مشاهده می کنید:

اجلاس ملی معماری و صنعت ساختمان

رضا علیخانی کوشکک معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری مازندران در مراسم افتتاحیه اجلاس ملی معماری و صنعت ساختمان در بابلسر از صنعت ساختمان به عنوان یکی از یکی از صنایع مولد در جهان تاکید کرد و اظهار داشت : صنعت ساختمان با بیش از ۱۲۰ رشته تخصصی و عملیاتی یک صنعت چند وجهی می باشد که می تواند در حوزه های مختلف مرتبط با این صنعت تاثیر بگذارد. وی با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی مازندران  اظهار داشت : صنعت ساخت و ساز در مازندران با پیشینه ای قدمت دار  بسیار با اهمیت بوده بطوریکه این صنعت در گذشته دارای بافت پراکنده در مازندران بود و با سازگازی با طبیعت به محیط زیست هم آسیبی نمی رساند. معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری مازندران با اشاره به بحث کمبود زمین در این استان خاطرنشان کرد : تقاضای بالای مسکن در این استان با توجه به اهمیت و شکننده بودن محیط زیست از حساسیت بالایی برخوردار بوده که با توجه به این مورد سازندگان طرح ملی مسکن باید ساخت و ساز سبز را سرلوحه کار خود قرار دهند.

رضا علیخانی کوشکک همچنین در این اجلاس ضمن تاکید بر مقاوم سازی ، سبک سازی و تولید مسکن ارزان خاطرنشان کرد: در بحث ساخت و ساز مسکن رعایت اصول اساسی از قبیل تضمین کیفیت در ساخت و ساز ، چگونگی روشهای مدیریت انرژی ، رعایت مقررات ملی مسکن ، توجه به محیط زیست و رعایت مقررات HSE ، در کنار حفظ فرهنگ و معماری بومی تاکید کرد .

 

روند تکمیل ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر

همچنین، رضا علیخانی کوشکک معاون عمرانی استاندار مازندران در راستای تکمیل و بررسی پروژه ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر نیز تاکید کرد: تمام مسؤولان استان برای اتمام این پروژه بسیج شده‌ و استانداری مازندران نیز پس از صدور دستور رئیس جمهور موفق به جذب اعتبار شد و ترک تشریفات و موضوعات مرتبط به آن در دست اقدام قرار گرفت. رضا علیخانی کوشکک یاداور شد : امروز نگاه‌ها به سمت اداره‌کل ورزش و جوانان استان و تیم فنی عملیات اجرایی چمن طبیعی این ورزشگاه دوخته شده است؛ از این رو حساسیت تحویل به موقع با حفظ اصول فنی، انجام امور بهره‌وری و ارائه خدمات با قابلیت اطمینان‌محور را جزو اهم وظایف اداره کل ورزش و جوانان استان برشمرد و بر وظیفه‌مندی در قبال خواسته‌های هواداران تیم نساجی و دوستداران ورزش فوتبال در استان تاکید کرد.

 

نمایشگاه ملی صنایع دستی نوشهر

معاون هماهنگی عمرانی استاندار مازندران همچنین در تاریخ ۴ فروردین با حضور در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی نوشهر گفت: ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی مازندران یکی از ضروریات توسعه استان می باشد که باید در این حوزه با حمایت مسئولین زمینه کسب و کار هنرمندان در این صنعت فراهم شود . وی درادامه افزود : باید برای محصولات فرهنگی و صنایع دستی طرح جامع، چشم‌انداز و هدف داشته باشیم که به آن تاثیرمحوری و اثربخشی گفته می‌شود.

رضا علیخانی کوشکک تصریح کرد: در تولید این محصولات باید دو هدف را دنبال کنیم. در اولین هدف باید جنبه ظاهری و نمایش محصول است، اما هدف دیگر باید درآمدزایی محصولات باشد تا این حوزه بتواند در درآمد خالص و ناخالص ما سهم داشته باشد.

 

شهرک صنعتی مرزن‌آباد

رضا علیخانی کوشکک همچنین در چهارمین روز از دهه مبارک فجر در مراسم بهره برداری چند طرح تولیدی و عمرانی در مرزن‌آباد چالوس حضور یافت و خاطرنشان کرد: بحث اشتغال یکی از دغدغه های دولت سیزدهم بوده که با ایجاد و برنامه ریزی برای شهرک های صنعتی در این منطقه براساس یک سند چشم انداز و نگاه جامع می توانیم بر دستاورد های حاصل از این شهرک صنعتی در اشتغالزایی برنامه ریزی کنیم . معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به مشکلات زیرساختی شهرک صنعتی مرزن اباد خاطرنشان کرد :باید از فرصت های برای توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار در راستای توانمند سازی مردم منطقه استفاده کنیم .

 

نیروگاه زباله سوز نوشهر

رضا علیخانی کوشکک2

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران همچنین در پروژه نیروگاه زباله سوز نوشهر خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه بزرگ ۲.۷ مگاوات برق تولید می شود. رضا علیخانی با اشاره به نقش مهم این نیروگاه در مدیریت پسماند ظرفیت کارخانه را بیش از ۲۰۰ تن بیان کرد و اظهار داشت: با تکمیل این پروژه بخش قابل توجهی از مشکل پسماند در استان حل می‌شود . همچنین با حضور رضا علیخانی در غرب استان مازندران، پروژه بزرگ آسفالت و فراگیر شهری در نوشهر عملیاتی شد.

 

توضیحات رضا علیخانی کوشکک از ارائه خدمات در مناطق محروم

رضا علیخانی کوشکک معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران ایجاد توازن  و خدمات در مناطق محروم را از برنامه های مهم و اولویت دار استانداری مازندران ذکر کرد. علیخانی در مراسم آغاز پروژه بزرگ فراگیر آسفالت در مناطق محروم نوشهر با اشاره به اینکه ۲۵۰ هزار مترمربع معبر خاکی در نوشهر وجود دارد، تصریح کرد: برای این پروژه ۳۵ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده و پیش بینی می‌شود ۷۵ درصد از خیابان‌ها از نعمت آسفالت بهره مند شوند.

وی درادامه با اشاره به  ضرورت احیای بافت‌های فرسوده و درنظر گرفتن تسهیلات برای این حوزه خاطرنشان کرد:در راستای نهضت ملی مسکن باید امتیازاتی قائل شویم تا بافت‌های فرسوده را به بافت‌های نو تبدیل کنیم.

 

رونمایی از طرح استحصال محصولات هیدروکربنی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در رونمایی از طرح استحصال محصولات هیدروکربنی در استان گفت: با ورود شرکت دانش بنیان محصولات هیدروکربنی نظیر بنزین، گازوئیل و غیره تولید می‌شود.

رضا علیخانی کوشکک با اشاره به عملیاتی شدن این پروژه تصریح کرد: با اجرای این طرح دیگر مشکل پسماند در استان حل شده و زباله دیگر بعنوان معضل در این خطه شناخته نمی شود.

 

ضرورت ساماندهی ساحل گلوگاه

رضا علیخانی کوشکک با اشاره به اینکه برنامه ای برای ساماندهی ساحل گلوگاه وجود ندارد اظهار داشت : گلوگاه از لحاظ بافت شهری توسعه نیافته و نیازمند توجه در همه قسمت ها بخصوص تردد و عبور ومرور به عنوان مدخل ورودی سمنان و گلستان نیازمند است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران افزود: بودجه شهرداری گلوگاه ۱۹ میلیارد تومان بوده در حالیکه  ۲۰ میلیارد تومان بدهی دارد که این تفاوت باعث مشکلاتی در حوزه مدیریت شهری می شود و باید برای رفع این مشکلات بودجه خاصی اختصاص یابد. وی با اشاره به معضلاتی از قبیل کمبود مراکز درمانی ، توسعه نیافتگی معابر شهری و کمبود اماکن تفریحی در گلوگاه اظهار داشت: برای رفع چالش های این شهر برنامه خط انشعاب برای کمپ و نیازسنجی طرح جامع آبرسانی به مالکین بالادست شهر طراحی شده و یک دستگاه کامل آتش نشانی و یک دستگاه پیشرو به گلوگاه اختصاص می یابد ضمن اینکه ساختمان‌نیمه تمام آتش نشانی نیز طبق برنامه‌مدون به اتمام‌می رسد.

 

بیشتر بخوانید…

رضا علیخانی کوشکک معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران شد

مدیریت ترافیکی در جلسه هم‌اندیشی سه استانی

معاون جدید امور هماهنگی عمرانی استانداری مازندران معارفه شد