هشدار معاون استاندار به ساخت و ساز های غیرمجاز در حریم شهر محمودآباد

حرف آنلاین : معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با تاکید بر اینکه مشکلات شهرستان محمودآباد نباید مانع فعالیت مدیران شود، گفت : ساخت و ساز های غیرمجاز در حریم شهر محمودآباد هرچه سریعتر و به صورت جدی باید در دستور کار قرار بگیرد.

صبح امروز جلسه کارگروه توسعه، برنامه ریزی و عمران شهرستان محمودآباد با حضور دکتر رضا علیخانی کوشکک معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان مازندران در فرمانداری محمودآباد برگزار شد و رضا علیخانی کوشکک در این جلسه گفت :
امروز ما در یک جنگ ترکیبی اقتصادی و نرم قرار داریم و دشمن تمام تلاشش این است که با استفاده از عوامل و دست های پنهان در سیستم اقتصادی ما نفوذ یا اختلال ایجاد کند و یا با تحریم، لطمه به اقتصاد و یا تولید بتواند آن شاکله یا ساختار اقتصادی ما را بهم بزند ، اما یقین دارم با ولایت و تدبیر نائب بر حق امام زمان، رهبری عزیز، اعتقاد دینی و غیرت مردم علی الخصوص مدیران و همینطور بصیرت آحاد مردم و مدیران این امر محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت ما در این جنگ سه موضوع است، افزود : موضوع نخست اقتصاد مقاومتی است که در سال گذشته با تدبیر و راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به عنوان شعار یکی از سال ها توسط رهبر مطرح شد و موضوع دوم مدیریت جهادی است که جز با ابتکار در عمل، خلاقیت در عمل و در شرایطی که بودجه و اعتبار وجود داشته باشد محقق می شود.

رضا علیخانی کوشکک با اشاره به اینکه موضوع سوم در مقابله با این جنگ ترکیبی، تحقق شعار سال « تولید دانش بنیان اشتغال آفرین » است، خاطر نشان کرد : ما باید با تکیه بر دانش و فناوری های نوین برای تولید باکیفیت و با صرفه اقتصادی و تاثیرگذار تلاش کنیم و این امر گامی برای حل مشکلات اقتصادی و حل مشکل اشتغال در کشورمان است.

باید مشکلات محمودآباد اولویت بندی شوند

علیخانی کوشکک در راستای شناخت ، مشکلات و مسائل شهرستان محمودآباد خبر داد : دغدغه‌های شهرستان محمودآباد بسیار زیاد است و با توجه به محدودیت ها و مشکلات اعتباری که وجود دارد باید این مشکلات اولویت بندی شود اما این موضوع به معنای توقف نیست و مدیران شهرستان تلاش کنند تا همه مشکلات را برطرف کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران تصریح کرد : محمودآباد با جاذبه های توریستی و گردشگری بالا به عنوان یک مقصد گردشگری برای استان محسوب می شود نه به عنوان یک منطقه عبوری برای مسافران؛ بنابرین این شهرستان یک قطب کشاورزی و گلخانه ای هم محسوب می شود پس ، از پتانسیل های خوب اقتصادی و کشاورزی برخوردار است.

وی شهرستان محمودآباد را یک کریدور حمل و نقلی برشمرد و اذعان داشت : عمده مشکل این شهرستان، راه مواصلاتی است که هم از نظر ظرفیت و کشش ترافیکی و هم از نظر مرمت ایمنی و حادثه خیز بایستی مورد توجه قرار بگیرد.

ساخت و ساز های غیرمجاز بررسی شود

علیخانی کوشکک طرح شهری را از مهمترین مشکل این شهر نام برد و هشدار داد : در حریم شهر ساخت و سازهایی صورت گرفته است که تکلیف آن هم از لحاظ قوانین و مقررات، ساخت و ساز، سند و خدمات شهری روشن نیست که این موضوع باید هرچه سریعتر و به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد.

این مسئول در پایان در رابطه با چالش آب و فاضلاب شهرستان توضیح داد : شبکه فاضلاب، ذخایر و ظرفیت مخازن و بحث تصفیه فاضلاب از مهم‌ترین چالش شهر است و آب منطقه ای و مدیریت بحران وجود دارد که باید تدبیری نسبت به ذخیره سازی ، مدیریت و کانالیزه کردن آب هایی که هدر می رود شود تا آب کشاورزی و آب شرب محمودآباد توسعه یابد و از آن استفاده بهینه شود.