راه‌اندازی شهرک‌های صنفی غیردولتی در مازندران

  با ایجاد 3 شهرک جدید در سال جاری، با یک هزار و 53 هکتار مساحت در استان، تعداد شهرک‌های صنعتی مازندران به 42 واحد رسید و مساحت این شهرک‌ها نیز 57 درصد افزایش یافت و برای نخستین بار نيز دو شهرک صنفی غیردولتی در مازندران، راه‌اندازی شد. سيد مصطفي موسوي گفت: این شهرک‌ها شامل […]

 

با ایجاد 3 شهرک جدید در سال جاری، با یک هزار و 53 هکتار مساحت در استان، تعداد شهرک‌های صنعتی مازندران به 42 واحد رسید و مساحت این شهرک‌ها نیز 57 درصد افزایش یافت و برای نخستین بار نيز دو شهرک صنفی غیردولتی در مازندران، راه‌اندازی شد.

سيد مصطفي موسوي گفت: این شهرک‌ها شامل شهرک صنفی غیردولتی برنج و شهرک صنفی غیردولتی بنکداران است که در آمل مستقر است.سید مصطفی موسوی افزود: شهرک برنج با 410 عضو و شهرک بنکداران با 125 عضو در سال جاری ، آغاز بکار کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و کمبود زمین و شرایط اقلیمی  استان مازندران، ایجاد و راه‌اندازی چنین شهرک‌هایی در استان، ضروری است.مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با اشاره به فعالیت 39 شهرک و ناحیه صنعتی با 1 هزار و 923 هکتار در استان مازندران خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده و با ایجاد 3 شهرک جدید در سال جاری با یک هزار و 53 هکتار مساحت در استان، تعداد شهرک‌های صنعتی مازندران به 42 واحد رسید و مساحت این شهرک‌ها نیز 57 درصد افزایش یافت. به گزارش روابط عمومي شركت شهرک‌های صنعتي مازندران، موسوی اضافه کردن اراضی بایر و غیرقابل کشت به شهرک‌ها و واحدهای صنعتی را از مزایای افزایش سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی مازندران بیان کرد و گفت: زمینه انتقال صنوف تولیدی به‌ویژه صنوف آلاینده از حاشیه شهرها به شهرک‌ها و نواحی صنعتی، از دیگر برنامه‌های این شرکت است.

وی معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی را از برنامه‌های حمایتی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران اعلام و تصریح کرد: واحدهایی که در شهرک‌ها و نواحی کمتر توسعه‌یافته مستقر هستند تا 13 سال و واحدهایی که در شهرک‌ها و نواحی توسعه‌یافته مستقر هستند تا 7 سال از معافیت مالیاتی برخوردار هستند.

*قطع انشعابات غيرمجاز آب در شهرک‌های صنعتي

همچنین مديرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با توليدکنندگان و صنعتگران ناحيه صنعتی البرز تنکابن ديدار کرد. سید مصطفی موسوی گفت: دولت تدبیر و امید در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، با ارائه تسهیلات مجدد به واحدهای تولیدی، در راستای تقویت تولید و صنعت گام برداشته است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با اشاره به بسترسازی لازم در جهت ثبت‌نام واحدهای تولیدی و صنعتی در سامانه بهین یاب اظهار داشت: واحدهای متقاضی دریافت تسهیلات می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه و طی مراحل قانونی، تسهیلات دریافت کنند.

موسوی بیان داشت: واحدهای تولیدی که با مشکل وثیقه بانکی روبرو می‌باشند می‌توانند از دفترچه قرارداد، به‌عنوان وثیقه استفاده کنند و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک نیز آمادگی ضمانت را دارد.وی تصریح کرد: کارگروه نظارت بر تسهیلات دریافتی واحدهای تولیدی، بصورت منظم در جهت جلوگیری از انحراف احتمالی تسهیلات پرداخت‌شده، از بنگاه‌های کوچک و متوسط بازرسی می‌کند.مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران خاطرنشان کرد: بر اساس قانون و دستورالعمل اقتصاد مقاومتی معاون اول رئیس‌جمهور، بازرسان تأمین اجتماعی تنها موظف به رسیدگی مدارک یک سال واحدها می‌باشد.

موسوی با اشاره به اینکه در برخی از شهرک‌های صنعتی، بعضاً انشعاب غیرمجاز وجود دارد افزود: انشعابات غیرمجاز در شهرک‌های صنعتی قطع خواهد شد.

وی بیان داشت: واحدهای تولیدی، از مزایای تبدیل دفترچه قرارداد نواحی صنعتی که از سوي دولت تا 80 درصد تخفیف را شامل شده، بهره‌مند خواهند شد.

لازم به توضیح است، مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی ناحیه صنعتی البرز تنکابن نیز در این جلسه نقطه نظرات و مشکلات ناحیه صنعتی را مطرح و برای حل مشکل، بحث و تبادل‌نظر شد.