دستاوردهای بیشمار سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی مازندران

ساری- خبرنگار حرف: دومین همایش ایمنی در صنایع آسانسور و پله برقی مازندران با حضور مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران، محمدپور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، گرزین مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران، اعضای هیئت رئیسه سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی مازندران، نمایندگان سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران، نمایندگان اتاق […]

ساری- خبرنگار حرف: دومین همایش ایمنی در صنایع آسانسور و پله برقی مازندران با حضور مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران، محمدپور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، گرزین مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران، اعضای هیئت رئیسه سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی مازندران، نمایندگان سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران، نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، فعالان صنایع آسانسور و پله برقی مازندران و استادان و پژوهشگران استانی و کشوری در دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر برگزار شد.

* جدیت ستودنی هیئت رئیسه سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی مازندران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران در این همایش با بیان اینکه 90 شرکت فعال در صنایع آسانسور و پله برقی مازندران عضو اتاق بازرگانی استان هستند، اظهار کرد: مجموعه مدیریت و هیئت رئیسه سندیکا صنایع آسانسور و پله برقی مازندران در انجام وظیف محوله و تعریف شده بسیار جدی هستند، این جدیت موجب شده تا مشکلات موجود این صنعت در مازندران تا حدود زیادی حل شود. عبدالله مهاجر ظرفیت سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی مازندران را  بسیار بالا دانست و اظهار کرد: اگر مسئولیت ایمنی مردم را بخواهیم به صورت سنتی مدیریت کنیم مشکلات موجود در این صنعت حل نخواهد شد، اتاق بازرگانی  و سازمان صنعت و معدن در این زمینه مسئولیت دارند، درصدد ایجاد همدلی بین تشکل های صنعتی با نهادهای دولتی هستیم تا روش های سنتی را برمدار روش های مدرن و دانش بنیان قرار دهیم. وی با بیان اینکه سندیکا صنایع آسانسور و پله برقی مازندران در دو سال فعالیتش پیشرفت خوبی داشته است، اظهار کرد: توانمندی خدمات فنی و مهندسی صنعت آسانسور مازندران زمینه حضور در کشورهای منطقه را ایجاد کرده است.

* ضرورت ورود سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی مازندران به تولید قطعات داخلی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز با بیان اینکه باید بازار مناسبی برای صنعت آسانسور و پله برقی ایجاد کرد، گفت: باید در این زمینه به اشتراک نظر برسیم و برنامه ریزی درستی داشته باشیم. محمد محمدپور عمران تولید کابین آسانسور را در استان خودکفا دانست و اظهار کرد: هنوز در تولید ریل و موتور به خود کفایی نرسیده ایم و این مهم باید با ورود شرکت های ایرانی محقق شود. وی از سندیکای صنعت آسانسور و پله برقی مازندران خواست تا در زمینه تولید قطعات آسانسور و پله برقی  ورود پیدا کنند و تاکید کرد: مازندران نیروی انسانی توانمند و دانش کافی را در این زمینه دارد از این رو می تواند گام های جدی بردارد. محمدپور استاندارد آسانسور را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: 63 واحد تولیدی در صنعت آسانسور و پله برقی از سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران مجوز فعایت دارند، باید تلاش کنیم شرکت های بزرگ مقیاس وارد عرصه شوند، صنعت آسانسور و پله برقی می تواند به عنوان بخش مهمی از صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهایی همچون عراق و سوریه، ترکمنستان، آذربایجان و قراقزستان باشد.

* سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی مازندران یکی از شرکای مهم فنی و حرفه ای

مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی مازندران را یکی از شرکای اجتماعی مهم این نهاد دانست و اظهار کرد: این شراکت در هدف موجب شده تا بتوانیم یک هم افزایی خوب داشته باشیم که برآیند آن ایجاد اشتغال برای جوانان است، امیدوارم که بتوانیم الگوهای جدیدی در این صنعت طرح کنیم. محمد گرزین با بیان اینکه باید در صنعت آسانسور  به آموزش های مهارتی رو بیاوریم اظهار کرد: در صنعت آسانسور شاهد تحولات بسیار گسترده ای هستیم که هر روز بر آن افزوده می شود. وی افزود: اطلاعات بشر ناقص و سرعت رشد تکنولوژی بسیار بالا است به گونه ای که هرپنج سال یکبار باید نیمی از دانسته ها را با دانسته های جدید جایگیزین کنیم.

* دستاوردهای آموزشی و مهارتی بی شمار سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی مازندران

مهدی مینافر با بیان اینکه سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران شعبه هشتم خود را در مازندران در اردیبهشت ماه سال  94 زیر نظر اتاق بازرگانی استان و با حفظ استقلال تاسیس کرد، گفت: هدف بر این بود که با سعی و تلاش داخلی و بهره گیری از تجربیات فعالان صنایع آسانسور و پله برقی  شروع به ساماندهی وضعیت فعالان این صنعت کنیم.

رئیس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی مازندران با اشاره به اینکه این تشکل بر اساس اساسنامه داخلی و شیوه نامه سازمان صنعت، معدن و تجارت شروع به عضو گیری کرد، گفت:  اعضای دارای پروانه طراحی و مونتاژ به عنوان اعضای اصلی با حق رای و اعضای فاقد پروانه واحد طراحی و مونتاژ مانند شرکت ها ، فروشندگان قطعات، تولید کنندگان به عنوان اعضای وابسته و مدیران، روسای سازمان ها، استادان و مدرسین دانشگاهی به عنوان اعضای افتخاری هستند.  وی در ادامه افزود: سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی مازندران هم اکنون دارای 114 عضو که 28 نفر عضو اصلی،  75 نفر عضو وابسته و 11 نفر عضو افتخاری است. مینافر با بیان اینکه طبق صورت جلسه مورخ 25 دی ماه سال 94 و الزام به عضویت اعضای انجمن در سندیکا تعداد اعضای اصلی به 42 نفر افزایش یافت، تاکید کرد:  با شکل بندی هیات مدیره و ایجاد ساختار اولیه و عضو گیری شروع به تشکیل کمیته های اجرایی همچون کمیته طرح و برنامه با 16 عضو به دبیری مهندس مهدی مینافر، کمیته نظارت با 11 عضو به دبیری مهندس مهدی مرکباتی، کمیته حل اختلاف با 10 عضو به دبیری مهندس مهدی منوچهری، کمیته فرهنگی با 9 عضو به دبیری مهندس آرمین طور سوادکوهی، کمیته ارزشیابی با 11 عضو به دبیری مهندس هادی شیرزاد، کمیته رفاهی با 9 عضو به دبیری مهندس حسین قاسمی، کمیته فنی و استاندارد با 13 عضو به دبیری مهندس حسن حیدر زاده  و کمیته آموزشی با 22 عضو به دبیری مهندس قاسم اصغری کردیم که با تدوین شرح وظائف و نظارت هیات مدیره شروع به کار کردند. وی با اشاره به اینکه سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی مازندران همانند شعبه مرکزی به صورت هفتگی اقدام به برگزاری جلسه با اعضاء هیات مدیره می کند، خاطر نشان کرد: این جلسات هر یکشنبه به صورت عمومی با حضور کلیه اعضا و یا به صورت خصوصی با حضور اعضای هیات مدیره تشکیل می شود که با حضور اکثریت اعضای هیات مدیره اعم از رئیس هیات مدیره و اعضای هیات مدیره و بازرس اصلی و دبیر رسمیت پیدا می کند. وی هدف اصلی سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی مازندران را ساماندهی و برقراری یک نظام مشخص در این صنعت دانست و اظهار کرد: در این هدف بسیار موفق بوده ایم و امیدورایم در دست یابی به دیگر افق های ترسم شده نیز مسیری رو به جلو داشته باشیم.

*سال 97 اولین فارغ التحصیلان دانشگاه تخصصی آسانسور مازندران

مینافر به دانشگاه های تخصصی صنایع آسانسور و پله برقی مازندران اشاره کرد و گفت: سال 97 اولین دانشجویان رشته آسانسور از دانشگاه بنیاد شده توسط سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی مازندران فارغ التحصیل شده و وارد صنعت آسانسور خواهند شد. رئیس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی مازندران به سوانح موجود در صنعت آسانسور و پله برقی اشاره کرد و گفت: بروز سوانح موضوع اصلی آسانسور در کشور است که دغدغه اصلی سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی مازندران نیز کاهش این معضل در استان است. وی از کاهش حوادث و سوانح مربوط به آسانسور و پله برقی استان خبر داد و گفت: با تلاش های مستمر سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی مازندران و مساعدت سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل سازمان ملی استاندارد مازندران، حوادث و سوانح مربوط به مازندران کاهش قابل توجهی داشته است.

مینافر به دومین همایش ایمنی صنایع آسانسور و پله برقی مازندران اظاره کرد و گفت: برای دومین بار توانستیم همایش ایمنی در صنایع آسانسور و پله برقی مازندران را در دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر و با حضور مسئولان و فعالان این صنعت برگزار کنیم. وی ایمنی و حفاظت فنی و بررسی دستاوردهای نوین در صنعت آسانسور را اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و گفت: در کنار این همایش اولین نمایشگاه تخصصی صنعت آسانسور و پله برقی را در مازندران برپا کردیم.

* دستاوردهای مهم سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی مازندران

شایان ذکر است که برنامه هایی همچون، برگزاری کلاس های آموزشی mrl ماشین های برقی آسانسور های روملس و گیلرس  در 3 نوبت، تشریح چک لیست و بازرسی استاندارد در دو نوبت، آموزش و ویرایش تدوین استاندارد 1-6303 در دو نوبت با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اخذ مجوز آموزشی از اداره کل استاندارد مازندران، تاسیس و راه اندازی دانشگاه های تخصصی آسانسور در مازندران با همکاری دانشگاه علمی کاربردی مازندران، ایجاد مقطع کارشناسی رشته آسانسور در دانشگاه تخصصی آسانسور، عقد تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای برای برگزاری دوره های تخصصی ، برگزاری کلاس های دوره ای برای کانون های نظام مهندسی ساختمان شهرستان ها، سامان دهی حداکثری نصابان سطح استان، پیگیری ایجاد سامانه  آسانه جهت گزارش دهی آماری از آسانسورهای نصب شده در سطح استان، برگزاری اولین همایش ایمنی در سال 95، پیگیری تشکیل کارگروه نظارت در سازمان صنعت، معدن و تجارت و تشکیل و تجهیز کامل 2 کارگاه مهارتی تخصصی در دانشگاه فنی و حرفه ای ساری از مهم ترین دستاوردهای کنونی سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی مازندران است.

* ارتباط تصویری زنده در همایش با شرکت omar lift  ایتالیا

همچنین در دومین همایش ایمنی صنایع آسانسور و پله برقی مازندران با Modiriny مدیرعامل شرکت  omar liftایتالیا سازنده آسانسورهای به روز اروپا، به صورت زنده ارتباط تصویری برقرار شد که به همراه مدیریت تجهیز و توسعه این واحد تولیدی ایتالیایی، در مورد آخرین دستاوردها در تولید آسانسور مطالب بیان شد. این حرکت برای اولین بار بود که در مازندران برگزار می شد.