مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبرداد: رتبه دوم دانش آموزان مازندرانی در پذیرش دانشگاه های کشور

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: دانش آموزان مازندرانی رتبه دوم کشوری را در پذیرش دانشگاه های کشور به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: دانش آموزان مازندرانی رتبه دوم کشوری را در پذیرش دانشگاه های کشور به خود اختصاص داده اند.

به گزارش حرف، حسین کمالی در نشست خبری به مناسبت مقام بزرگداشت روز معلم با اشاره به مناسبت  مقام بزرگداشت روز معلم، ۹۸ معلم نمونه استانی تجلیل می شوند، از راهیابی ۹ نفر از معلماننمونه استان  به مرحله کشوری خبرداد و گفت: مراسم تجلیل از معلمان در تمامی شهرستان ها و مدارس با مشارکت اولیا و ظرفیت های محلی تدارک دیده شده است و تدارک مراسم بزرگداشت استانی نیز به تاکید استاندار جدید مازندران، به صورت مشترک با اساتید دانشگاهی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به برگزاری آزمون نهایی  دانش آموزان پایه دوازدهم که از سال گذشته آغاز شده  است، تصریح کرد: این آزمون ابتدا برای سال آخر تحصیلی دانش آموزان با 40 درصد تاثیر در آزمون کنکور صورت می گرفت که امسال این میزان به 50درصد تاثیر رسیده است و از سال آینده نیز میزان این تاثیر به 60درصد در نمره داوطلبان کنکور افزایش خواهد یافت در حالی که آزمون نهایی در پایه دهم و یازدهم را نیز شامل می شود.

کمالی با بیان اینکه 226 حوزه امتحانی برای آزمون هایی دانش آموزان مازندرانی تشکیل می شود، عنوان کرد:  این آزمون نه تنها برای دانش آموزان این دوره ها بلکه برای افراد متقاضی که ترمیم و اصلاح نمره های اصلی خود را درخواست کنند نیز صورت می گیرد.

وی با اعلام اینکه 15 میلیارد تومان اعتبار برای مازندران جهت برگزاری آزمون نهایی در استان اختصاص یافته است، یادآور شد: متاسفانه ابزارهای هوشمند تقلب توسط افراد سودجو به دانش آموزان معرفی می شوند که دانش آموزان باید بدانند، قانونگذار برای متخلفان جلسات امتحان، جرایم سنگینی در نظر گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین از رفع دغدغه کمبود نیروی معلم در این استان خبرداد و گفت: با برگزاری آزمون های استخدامی در جهت تامین نیروی انسانی، این مساله دیگر به عنوان چالش در آموزش و پرورش مطرح شد تراز کلاس به نیروی انسانی رعایت شده است.

وی از جذب نهایی 2400 نفر در قالب آزمون آموزگاری و دبیری و 640 نفر به عنوان نیروی خدماتی در این استان خبر داد و گفت: با این جذب ها، مساله نیروی انسانی در آموزش و پرورش مازندران رفع شده است.

کمالی کیفیت بخشی را یکی دیگر از مسایل مهم در دست پیگیری در آموزش و پرورش استان بیان کرد و گفت: در سال های اخیر کرونا و مسائل اجتماعی ایجاد شده، بر روی کیفیت تحصیلی دانش آموزان تاثیر گذاشته بود که با برنامه آموزشی و درسی به سمت رشد کیفیت آموزشی در استان حرکت کرده ایم و در پایش ملی در زمره  ۱۰ استان برتر کشور هستیم که اختلاف نمرات داخلی با نمرات آزمون نهایی به حداقل رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مازندران در کسب رتبه های برتر کنکور نیز در زمره 10 استان برتر کشور قرار دارد، تصریح کرد: دانش آموزان مازندرانی رتبه دوم کشوری را در پذیرش دانشگاه های کشور به خود اختصاص داده اند.