در نشست خبری استاندار مازندران مطرح شد؛ رشد 100 درصدی اقبال کارمندان دولتی به کاندیداتوری مجلس!

استاندار مازندران گفت : برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۴۰۱ داوطلب در ۹ حوزه انتخابیه استان ثبت‌نام کردند که نسبت به دوره گذشته ۳۱.۵ درصد رشد داشته است. احمد حسین زادگان در نشست خبری افزود: باوجود افزایش ۴۷ درصدی آمار ثبت‌نام داوطلبان مرد در این دوره از انتخابات، آمار اقبال زنان در این دوره […]

استاندار مازندران گفت : برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۴۰۱ داوطلب در ۹ حوزه انتخابیه استان ثبت‌نام کردند که نسبت به دوره گذشته ۳۱.۵ درصد رشد داشته است.

احمد حسین زادگان در نشست خبری افزود: باوجود افزایش ۴۷ درصدی آمار ثبت‌نام داوطلبان مرد در این دوره از انتخابات، آمار اقبال زنان در این دوره نسبت به دوره گذشته با کاهش حدود چهاردرصدی همراه بوده است.

نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت: حدود ۲۹۹ نفر از داوطلبان معادل حدود ۷۲ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۵۵ نفر نیز مدرک دکترا و بقیه دارای مدرک حوزوی و لیسانس هستند که ازلحاظ قانونی مشکلی برای ثبت‌نام نداشتند.

حسین زادگان اضافه کرد: درمجموع آمار داوطلبان با مدرک کارشناسی ارشد در این دوره از انتخابات مجلس در مازندران نسبت به دوره گذشته حدود ۴۷.۳ درصد رشد داشته است و این در حالی است که اقبال داوطلبان دارای مدرک دکترا نسبت به دوره گذشته با کاهش ۱۸ درصدی همراه بوده است.

استاندار مازندران همچنین از کاهش ۵۲ درصدی داوطلبان دارای مدرک حوزوی و روحانی در این دوره از مجلس نسبت به دوره گذشته خبر داد و گفت: درحالی‌که در دوره گذشته ۲۱ روحانی نامزد نمایندگی مجلس دهم شده بودند، در این دوره فقط ۱۰ نفر به میدان آمده‌اند. بر اساس قانون انتخابات داوطلبان نمایندگی مجلس باید دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند و این سوابق برای جانبازان و ایثارگران و سابقه داران مجلس یک رده‌بالاتر محاسبه خواهد شد.

رشد ۱۰۵ درصدی اقبال کارمندان دولت به ثبت‌نام

استاندار مازندران گفت: بر اساس آمار در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی  ۱۴۶ نفر از داوطلبان را کارمندان دولت تشکیل می‌دهند که نسبت به دوره گذشته که ۷۱ نفر بود، رشد ۱۰۵ درصد را شاهد هستیم.حسین زادگان با اعلام این‌که حدود ۵۰ نفر از داوطلبان نامزدی نمایندگی مجلس بازنشسته هستند، گفت که در دوره گذشته آمار این قشر برای نامزدی مجلس ۳۹ نفر بود.وی از ثبت‌نام ۷۹ داوطلب باسابقه کار فرهنگی یا معلمی در این دوره از انتخابات خبر داد و گفت که آمار دوره گذشته فرهنگیان ۷۴ نفر بود.استاندار مازندران تعداد داوطلبانی را که تحت عنوان اشتغال آزاد در این دوره نام‌نویسی کردند، ۷۴ نفر اعلام کرد و افزود: در دوره گذشته این آمار ۵۰ نفر بود که نسبت به دوره گذشته اقبال این افراد حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.

سبقت جوانان برای داوطلبی در انتخابات مجلس در مازندران

به گزارش ایرنا، نماینده عالی دولت در مازندران همچنین گفت که در این دوره از انتخابات بیش از ۲۵ درصد از داوطلبان دارای میانگین سنی ۳۰ تا ۴۰ سال هستند که در مقایسه با دوره گذشته نشانگر افزایش ۳۰ درصدی اقبال این گروه سنی است.

وی افزود: درمجموع بیش از ۵۰ درصد از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس در حوزه‌های انتخابیه مازندران را سنین ۳۰ تا ۵۰ سال تشکیل می‌دهند که نسبت به دوره گذشته طبق آمار گروه سنی جوان‌تری به مجلس اقبال نشان دادند.

استاندار مازندران با اعلام این‌که حدود ۲۰ نفر از داوطلبان نامزدی نمایندگی ثبت‌نام‌شده دارای سابقه نمایندگی مجلس هستند، گفت: در این زمینه شاهد کاهش حدود ۱۰ درصد نسبت به دوره گذشته هستیم.

ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم آذرماه شروع شد و تا ساعت ۱۸ روز گذشته ۱۶ آذر ادامه داشت.با پایان ثبت‌نام داوطلبان بررسی صلاحیتشان در هیات های اجرایی استان مازندران هم‌زمان با سراسر کشور شروع شد و تا ۲۷ آذرماه نیز ادامه دارد.